گردهمایی روسای آموزش و پرورش فارس در شیراز

۱۳۹۵/۰۱/۳۰ - ۱۷:۵۳:۰۷
کد خبر: ۳۹۴۱۱۱
گردهمایی روسای آموزش و پرورش فارس در شیراز
اولین گردهمایی دو روزه روسای آموزش وپرورش فارس در سال 1395، در تالار ملا صدرا باشگاه فرهنگیان شیراز آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری برنافارس به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش استان،در ابتدای این نشست، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس، با اشاره به بخشی از  فعالیت های آموزش و پرورش درسال 94 گفت: آموزش و پرورش فارس  در سال گذشته، با وجود  همه مسائل و مشکلات ، توانست  با همت روسای ادارات و همه کارکنان آموزش و پرورش ، کارهای بزرگی را به سرانجام برساند .
غلامعلی حق شناس با اشاره به شعار سال 95 با عنوان اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل ، خطاب به روسای ادارات آموزش و پرورش فارس  گفت:  تبیین اقتصاد مقاومتی از مسائلی است که  باید در راس کار همه شما باشد و  ابزار و شرایط دستیابی به آن را برای مردم شرح دهید.
وی گفت: باید زیر ساخت های اقتصادی لازم فراهم شود  تا اقتصاد مقاومتی اتفاق بیافتد و این مهم نیاز به همکاری همه اقشار جامعه و مسوولین  دارد.
در ادامه ، معاون پژوهش ، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: رویکرد به معلم در حال تغییر است و توجه به شان و منزلت معلم تنها با انتخاب معلم نمونه انجام نمی شود.
عبدالرسول احمدی  افزود: بر  اساس سند تحول بنیادین و  با دیدگاه  وزیر آموزش و پرورش ، مهمترین رکن تصمیم گیری در آموزش و پرورش مدرسه است و مبنای کار آموزش و پرورش ، مدرسه محوری و معلم محوری است.
وی با تاکید بر اینکه " باید انتخاب معلم نمونه  باید توسط مدیران و  در مدارس انجام شود" افزود: در سال جاری  با  توجه به رویکرد جدید در انتخاب معلم نمونه ،  معلمین منتخب مدارس  به ادارات معرفی می شوند .
احمدی گفت: به منظور انتخاب معلمین نمونه استان، با توجه به سهمیه مشخص شده  برای ادارات مناطق و شهرستان ها ، نزدیک به 220 نفر از همکاران ،به عنوان منتخب شهرستان معرفی خواهند شد که از این تعداد نیز 50 نفر به عنوان منتخب استانی انتخاب خواهند شد .
معاون پژوهش ، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش فارس  گفت: مشکل کنونی معلمان ، نه  مشکل معیشت ،بلکه کمبود منزلت آنها در جامعه  است .
وی افزود : بخشی از این  کمبود ناشی از نگرش جامعه به مقام و جایگاه معلم  است و تا زمانی که این نگرش اصلاح نشود وضع جامعه رو به بهبود نخواهد رفت ، چراکه جامعه اموزش و پرورش ، جامعه مرجع و مبدا است   و نگاه صحیح به آن می تواند در سرنوشت جامعه تاثیر گذار باشد.
در بخشی از این جلسه نیز ، معاون سواد آموزش آموزش و پرورش فارس  گفت: در سطح استان فارس، 5 هزار آموزش دهنده  غیر رسمی وجود دارد که برای توانمند سازی این افراد باید دوره های آموزشی برگزار شود.
عیسی ملک پور با تاکید بر شعار سال با عنوان "سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل "  گفت: بر همین اساس سیاست سواد آموزی در سال جاری بر مبنای را ه اندازی مراکز  یادگیری  محلی است .
وی افزود: این مراکز با هدف  ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی  و کارآفرینی برای همه افراد جامعه ، حتی  با کمترین سواد و بر اساس مهارت  آنها  انجام می شود .
ملک پور با اشاره به طرح های مختلف سواد آموزی گفت: جذب اولیای بی سواد و افراد 10  الی 20 ساله محروم از سواد از جمله این طرح ها می باشد که از سوی وزارت اموزش و پرورش  بر آن تاکید شده است.
 معاون سواد آموزش آموزش و پرورش فارس  گفت: فارس در سال 94 با جذب 66 درصدی اولیای بی سواد،مقام اول  را در سطح کشور  از آن خود کرده است.
وی درصد شرکت کنندگان در امتحانات دوره های مختلف سواد آموزی را یکی از شاخص های مهم سواد آموزی در مدیریت راهبردی و سیاست گذاری سواد آموزی عنوان کرد و گفت:  لازم است سواد آموزان را تا این مرحله همراهی کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز در این همایش گفت: در حوزه فعالیت های پرورشی تلاش بر این است که  در بخش مسابقات ، شیوه ای پیش گرفته شود تا  معلم و منابع آموزشی محور باشد .
محمد نظری گفت: در سال گذشته ،در حوزه معاونت پرورشی در سطح استان ، 800  هزار نفر مسابقه  برگزار شده است  که نشان از سطح فعالیت های پرورشی و فرهنگی استان دارد.
وی با اشاره به انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری گفت: برای تحقق این شعر لازم است ، فعالیت های خود را از حوزه شعار  خارج کنیم.
در ادامه  این همایش ، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به برگزاری  پنجمین جشنواره نوجوان سالم در  استان گفت: این جشنواره در حقیقت یک کار دانشی است در آن تولید دانش انجام می شود و باید نسبت به نگهداری و انتقال آن به سایرین تلاش کرد.
محمد جعفری گفت: دوره اول این جشنواره ، با حضور نزدیک به 200 دانش آموز و 300 اثر برگزار شد .
وی افزود : یکی از سیاست های ما در برگزاری این جشنواره اطلاع رسانی و اگاه سازی  دانش آموزان ، والدین و همکاران فرهنگی است ، و بر همین اساس شاهد رشد  قابل ملاحظه ای در استقبال از این جشنواره بوده ایم ،به نحوی که در پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم ، شاهد حضور بالغ بر 9 هزار اثر و 12 هزار شرکت کننده  بودیم.
جعفری همچنین به  اجرای طرح های مختلف در حوزه تربیت بدنی ، همانند طرح  المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای ، حیاط پویا  در دوره ابتدای و اعزام  دانش آموزان به مسابقات ورزشی  اشاره کرد .
روسای ادارات آموزش و پرورش فارس ، دراین همایش دو روزه  ضمن بررسی مسائل و مشکلات  حوزه کاری خود ، در مراسم  اختتامیه جشنواره  گلستان خوانی دانش آموزان دوره ابتدایی فارس ، که روز سه شنبه 31 فروردین ، در ارامگاه سعدی برگزار می گردد حضور خواهند یافت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز