برگزاری همایش ملی اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری در جهرم

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۲:۲۴:۲۸
کد خبر: ۳۹۷۸۶۸
برگزاری همایش ملی اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری در جهرم
چهارمین همایش ملی اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری با حضور اساتید و پژوهشگران این حوزه در دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر لطف اله دژکام دبیر علمی چهارمین همایش اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری در آئین افتتاحیه چهارمین همایش ملی اخلاق  شیوه‌های نوین درمان ناباروری گفت: در سوره فرقان آفرینش انسان بر پایه نطفه ذکر شده و آن را نسب انسان قرار داده است؛ یعنی پیوند نسبی برخواسته بر رابطه ژنتیک و سلول‌های جنسی است که برای تولید فرد دیگر منتقل می‌شود.
امام جمعه جهرم ادامه داد: این تعبیر قرآنی با واقعیتی که عموم بشر آشنا هستند و قبول دارند همراه است و به صورت عرفی هم فرزند و فرزندخواندگی تفاوتش از همین جا آغاز می‌شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: این امر که عرف در میان تمام افراد بشر پذیرفته است و قرآن کریم هم در آیات متعدد به آن اشاره دارد در پیش از ظهور اسلام مورد چالش قرار گرفت و یک رابطه نسب اجتماعی تعریف شد.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: این مسائل از نظر تاریخی و فقهی از واضحات دین بوده که عموماً مردم نسبت به آن آگاهند اما آنچه اکنون در کشور برای درمان ناباروری و صدور اسناد هویتی انجام می‌شود نگرانی‌هایی به همراه دارد که پذیرش آن با نظرات فقهی در تضاد و تخالف است.
دکتر رحیم رئوفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز طی سخنانی گفت: هشت سال است به همت اساتید دانشگاه علوم پزشکی جهرم با برگزاری همایش، مباحث اخلاقی در زمینه درمان ناباروری مورد بررسی قرار می‌گیرد و در آخرین همایش که دو سال پیش برگزار شد، مشکلات مربوط به حوزه درمان و پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری مورد بحث قرار گرفت که سرآغاری برای طرح این موضوع در مجلس و پیگیری رفع این مشکل شدن است.
رئیس همایش اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری افزود: از مشکلات درمان ناباروری بحث نسب است و چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد که سبب شد تا موضوع نسب که مورد تاکید وزیر بهداشت نیز بود در همایش چهارم مورد بررسی قرار بگیرد.
یادآور می شود بررسی راهکارهای حل چالش هویتی فرزندان حاصل از روش‌های درمان ناباروری محور همایش چهارم اخلاق و شیوه های نوین درمان ناباروری شهرستان جهرم است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز