لزوم حل مشکلات اخلاقی متناسب با شیوه‌های نوین درمان ناباروری

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۳:۰۷:۰۵
کد خبر: ۳۹۷۹۰۷
لزوم حل مشکلات اخلاقی متناسب با شیوه‌های نوین درمان ناباروری
نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات اخلاقی و حقوقی شیوه‌های نوین درمان ناباروری تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، سیدامیرحسین قاضی زاده، نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در چهارمین همایش اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری گفت: موضوع باروری با توجه به اینکه با فرزند و والدین خود ارتباط حقوقی دارد موضوع حساسی است.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته که به صورت طبیعی پدر و مادر مورد احراز بودند مشکلات حقوقی و اخلاقی در جامعه کمتر دیده می‌شد، بیان کرد: با پیشرفت علوم پزشکی در دهه‌های اخیر در درمان ناباروی و پیدا شدن روش‌های نوین، مشکلات حقوقی و اخلاقی خود را نشان می‌دهد و باید به موازات توسعه علم و فناوری مشکلات نیز حل شود.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه پایه و اساس جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر فقه جعفری و مبنای آن اجتهاد است از این منظر ایران یک کشور پیشتاز بوده و بسیاری از مسائل که به مدد فقها حل شده  هنوز کشورهای مسیحی دچار مشکل هستند.
وی خاطرنشان کرد: از 20 سال پیش که درمان ناباروری به روش چالش‌های فقهی و حقوقی آن مطرح است، روش‌های مختلف برای درمان ناباروی توسط حقوقدان‌ها و فقها مورد بحث قرار گرفته که کدام روش مشروع و کدام روش نامشروع است.
قاضی‌زاده به لزوم ارائه خروجی این همایش به مجلس در راستای تدوین و تصویب قوانین متناسب با آن، تصریح کرد: در مباحث مربوط به ارث، مسائلی در مجلس مورد بحث قرار گرفته  که تا حدی این مسئله را برطرف کرده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز