توقیف محموله قاچاق ۷۰ میلیاردی در فارس

۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۱۳:۰۳:۱۸
کد خبر: ۳۹۹۸۸۰
توقیف محموله قاچاق ۷۰ میلیاردی در فارس
فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان، یک محموله بزرگ قاچاق با ارزشی بالغ بر 70 میلیارد ریال کشف شد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، سردار "احمد علی گودرزی" در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهارداشت: قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا از سال گذشته و در راستای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی نظام در برنامه ششم توسعه با رویکرد جهادی در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز تشکیل شد.
وی ادامه داد: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی نیز در این راستا، مسیر حرکت سه دستگاه خودرو تریلر را در یکی از محورهای مواصلاتی استان شناسایی و به محل مورد نظر اعزام شدند.
فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی در نهایت این سه دستگاه خودرو توقیف و در بازرسی از آنها 103 هزار ثوپ لباس خارجی در مارک های مختلف، بیش از 22 هزار قوطی انواع نوشیدنی، 370 هزار کیلو گرم برنج و بیش از هشت هزار کیلوگرم چای قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.
گودرزی با اشاره به اینکه در این راستا هشت نفر متهم دستگیر شدند، تصریح کرد: ارزش ریالی این محموله قاچاق بالغ بر 70 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی گفت: پلیس برای برخورد جدی با قاچاقچیان کالا و همچنین حمایت از تولید و تولیدکنندگان داخلی، پیشگیری و مقابله جدی با ورود و انتقال کالای قاچاق را به عنوان اولویت مأموریتی در برنامه های خود قرار داده است.
فرمانده انتظامی استان فارس در ادامه به کشفیات مواد مخدر پلیس استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از سه تن و 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 94 درصد افزایش داشته است.
گودرزی افزود: در این مدت 13 باند مواد مخدر منهدم، 68 دستگاه خودرو توقیف و یک هزار و 446 نفر دستگیر شده اند.
وی از دستگیری سارق و قاتل حرفه ای توسط مأموران پلیس آگاهی استان خبر داد و گفت: مأموران کلانتری عباسیه شیراز هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی یک نفر سارق را هنگام سرقت از یک مغازه دستگیر و با تشکیل پرونده به پلیس آگاهی انتقال می دهند.
فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به نقش موثر قاضی این پرونده ها در کشف قتل ها و سرقت های مکشوفه، خاطر نشان کرد: در تحقیقات صورت گرفته از این سارق، 150 فقره سرقت از مغازه های سطح شهر شیراز کشف شد.
گودرزی عنوان کرد: همچنین این فرد در تحقیقات تکمیلی به قتل دو نفر در سال 1377 به دلیل درگیری در حین سرقت نیز اعتراف کرد که بازجویی های تکمیلی پلیس در این خصوص همچنان ادامه دارد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز