معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس:

آمادگی فارس برای توسعه زیرساخت های گردشگری با کشور ترکیه

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۰۹:۵۰:۵۹
کد خبر: ۴۰۴۶۲۹
آمادگی فارس برای توسعه زیرساخت های گردشگری با کشور ترکیه
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: فارس آمادگی کامل برای تبادل فرهنگی و توسعه زیرساخت های گردشگری با کشور ترکیه را دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  شاپور رستمی، اظهارداشت: این سفر می تواند آغاز یک تعامل، هماهنگی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری بین کشورهای ایران و ترکیه باشد.   
وی با اشاره به اینکه استان فارس با 122 هزار کیلومتر و حدود پنج میلیون نفر جمعیت چهارمین استان کشور از لحاظ وسعت و جمعیت است، اظهار داشت: به دلیل ظرفیت ها و قابلیت هایی که در استان پهناور فارس وجود دارد، گردشگری به عنوان یکی از اولویت ها و محورهای توسعه  استان به حساب می آید.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با تاکید بر اینکه سه هزار و 300 اثر تاریخی و طبیعی، یک هزار و 408 بقاع متبرکه ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری در فارس را ایجاد کرده است، افزود: با توجه به رشد و توسعه گردشگری در فارس و کشور، آمادگی داریم در بخش زیرساخت در راستای توسعه سرمایه گذاری و جذب توریسم با کشور ترکیه همکاری مطلوبی داشته باشیم.
رستمی به وجود مشاهیر بزرگ ادبی همچون حافظ و سعدی و مشترکات فراوان فرهنگی وادبی بین دو کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به زیر ساخت هایی که در حوزه گردشگری در استان وجود دارد و قابل توسعه است، امیدواریم در کنار توافقات بین المللی، شاهد توسعه همکاری فرهنگی و گردشگری باشیم.
وی افزود: در شیراز برای ساخت هتل و توسعه زیرساخت‌های گردشگری مکان‌یابی شده و تسهیلاتی نظیر زمین ارزان قیمت در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس ابراز امیدواری کرد:  این سفر دستاورد و پیامد خوبی برای استان فارس در برداشته باشد.
در ادامه وزیر فرهنگ و گردشگری کشور ترکیه ابراز داشت: دو کشور ایران و ترکیه شباهت های فرهنگی و ادبی بسیاری دارند که این شباهت ها بیانگر نزدیکی فرهنگ دو ملت است.
ماهر اونال افزود: برای همکاری بیشتر فرهنگی و هنری دو کشور ایران و ترکیه، روز بیست و سوم اردیبهشت ماه جاری تفاهم نامه و سند چهارمین نشست کمیته فنی ایران و ترکیه در تهران تنظیم و توسط طرفین امضا شد.
وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه اظهارداشت: با امضای این تفاهم نامه همکاری فرهنگی، ادبی و گردشگری، کمیته هایی در هر دو کشور تشکیل می شود تا مفاد تفاهم نامه را پیگیری و اجرایی کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز