نائب رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی فارس خبرداد:

صعود سراسری بانوان کوهنورد کشور به قله بل اقلید

۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۰۸:۴۷:۰۷
کد خبر: ۴۰۵۵۷۹
صعود سراسری بانوان  کوهنورد کشور به قله بل اقلید
نائب رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی فارس از صعود بانوان کوهنورد کشور در تاریخ 30 تا 31 اردیبهشت به مناسبت هجدهمین سالگرد صعود ایرانیان به اورست و همچنین سالروز آزاد سازی خرمشهر به قله بل اقلید واقع در استان فارس خبرداد.
 پگاه جمالیان  درگفتگو با خبرنگار برنا اظهارداشت: صعود بانوان به این قله،  به میزبانی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان فارس و با همکاری هیات کوهنوردی وصعودهای ورزشی شهرستان اقلید برگزار می شود.
وی افزود: پذیرش و افتتاحیه این صعود  در روز30 اردیبهشت در اداره ورزش و جوانان اقلید صورت گرفته و صعود از صبح جمعه 31اردیبهشت آغاز می شود.
نائب رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی فارس ادامه داد:  تا کنون بانوان 9 استان کشور برای شرکت در این صعود اعلام آمادگی کرده اند و تا به امروز 100 بانوی کوهنورد  در این برنامه شرکت میکنند.
جمالیان تاکید کرد: از  بانوان فارس که بهترین و جامع ترین گزارش برنامه این صعود را نوشته باشند ،در همایش تقدیر از برترین های کوهنوردی  استان  فارس که در تابستان سال جاری  برگزار می شود، تقدیر خواهد شد.
کوه بُل (در زبان پهلوی به معنای بلند)، بلندترین قله کوهستان سفید از منطقه زاگرس مرکزی و بلندترین کوه استان فارس است که در بخش مرکزی شهرستان اقلید واقع شده‌است.
این کوه با ارتفاع 4150 متر، یازدهمین قله بلند ایران محسوب می‌شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز