مصطفی رحمان دوست مهمان شیرازی ها می شود

۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۱۱:۰۰:۱۴
کد خبر: ۴۰۹۰۶۰
مصطفی رحمان دوست مهمان شیرازی ها می شود
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از حضور مصطفی رحمان دوست مصطفی رحماندوست معروف به شاعر «صد دانه یاقوت»، شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان در آیین پایانی دومین جشنواره ملی ادبیات کودک شیراز، خبر داد.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس ، بهاره شفیعی با اشاره به اینکه دومین جشنواره ملی ادبیات کودک شیراز، پنجشنبه ساعت ١٨ در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، برپا خواهد شد، افزود: در این راستا کارگاه آموزشی نیز در ساعت ٩ الی ١١ و ١١ الی ١٣ همان روز در سالن غزل با حضور اساتید مصطفی رحمان دوست و آتوسا صالحی، برای علاقه مندان برگزار می شود.
معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: در روند شکل گیری این جشنواره، ابتدا تیم اجرایی و کارشناسی، مشخص شده و اولین جلسه اتاق فکر جشنواره برای بررسی، برنامه ریزی و تدوین فراخوان تشکیل شد و پیرو مذاکرات در طی ٤ جلسه اتاق فکر جشنواره، داوران مطرح کشور در حورزه ادبیات، تصویرگری و دبیرخانه تشکیل و داوران اولیه انتخاب شدند.
بهاره شفیعی که دبیر جشنواره یاد شده است، اعضای دومین جشنواره ملی ادبیات کودک شیراز در مسئول هماهنگی جمشید رضایی، دبیر علمی جشنواره را احمد اکبرپور، دبیر اجرایی را  نبوی، مسئولان دبیرخانه را مهدیا علیزاده و فیروزه باباملکی و داوران اولیه بخش داستان را فروتن، جوکار و مزارعی و در بخش شعر را میرآبادی و اکبر پور، اعلام داشت.
وی داوران بخش داستان را نیز فریدون عموزاده خلیلی، علی اصغر سید آبادی، حمید رضا شاه آبادی و در بخش شعر مصطفی رحمان دوست، عرفان نظر آهاری، آتوسا صالحی و در بخش تصویر محمد علی بنی اسدی، سحر ترهنده، بهمن فیزابی خواند و گفت: تعداد ٣ جلسه پیرامون تدوین فراخوان و ارسال فراخوان و همچنین تقویم اجرایی جشنواره توسط تیم اجرایی و معاونت فرهنگی اداره کل تشکیل شد  و در ادامه فراخوان در دو گروه سنی، منتشر شد.
او رده سنی را ١٢تا ١٨ سال و ١٨ سال به بالا و در قالب داستان کوتاه چاپ نشده، داستان کوتاه چاپ شده، شعرچاپ شده و تصویر گری تدوین و اعلام داشت و بیان کرد:. از مورخ ١٥/٩/٩٤ دبیرخانه شروع به ارسال فراخوان نمود و ارسال فراخوان بخشی به صورت پست (ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراکز استان ها-حوزه های هنری مراکز استان ها- کانون پررش فکری کودکان و نوجوانان مراکز استان ها- معاونت فرهنگی شهرداری مراکز استان ها) و بخشی از طریق تلفن و پست الکترونیکی(انتشارات های مربوط به حوزه ادبیات کودک-شورای کتاب کودک- خانه کتاب کودک –انجمن فرهنگی  ناشران کتاب کودک-انجمن نویسندگان کتاب کودک و مراکز مربوط به حوزه ادبیات کودک در کل کشور)، اعلام و در روزنامه ها و سایت های خبری صورت گرفت.
شفیعی در باره آثار رسیده به دبیرخانه و مراحل داوری، اظهار داشت: در آثار رسیده تعداد قابل توجهی شعر چاپ نشده به دبیرخانه ارسال گردید که با توجه به درخواست شاعران و آثار رسیده بخش شعر چاپ نشده نیز با نظر دبیر علمی جشنواره به دیگر بخش ها اضافه شد و در مجموع ٧٠٠ اثر که در بخش داستان چاپ نشده ٣٥٠ اثر- ٥٠ داستان چاپ شده- ١٥ کتاب در بخش تصویر گری ٢٤٠ شعر چاپ نشده – ٤٥ شعر چاپ شده بود به دبیر خانه رسید .
وی ادامه داد: به دلیل تمدید زمان ارسال آثار اختتامیه به سال ٩٥ موکول شد. که نبوی به عنوان دبیر اجرایی جشنواره انصراف داده و ساسان قرمزی جایگزین وی شد و آثار در نیمه دوم اسفند ماه جهت داوری اولیه در اختیار داوران قرار گرفت که در بخش داستان چاپ نشده ٦٥ اثر، داستان چاپ شده ٢٠ اثر، شعر چاپ نشده ٨٠ اثر و ١١ شعر چاپ شده به مرحله داوری نهایی رسیده است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس در پایان با تاکید براینکه اختتامیه جشنواره  روز پنجشنبه ساعت ١٨ الی ٢٠ در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ، بر پا می شود، خاطر نشان کرد: کارگاه آموزشی نیز در همان روز و ساعت ١٤ تا ١٦ و ١٦ تا ١٨  سالن غزل با حضور اساتید کارگاه مصطفی رحمان دوست معروف به شاعر «صد دانه یاقوت»، شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان و آتوسا صالحی، نویسنده و مترجم کتاب های کودکان و نوجوان، برگزار خواهد شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز