رئیس پلیس فتا استان:

از هم پاشیدگی بنیان خانواده منفی ترین پیامد فضای مجازی است

۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۱۱:۴۸:۵۴
کد خبر: ۴۱۰۱۰۹
از هم پاشیدگی بنیان خانواده منفی ترین پیامد فضای مجازی است
رئیس پلیس فتا استان گفت: به خطر افتادن حریم خصوصی افراد، منزوی شدن آنها و از هم پاشیدگی بنیان خانواده از منفی ترین پیامد فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، سرهنگ "سیدموسی حسینی" با اشاره به پیشرفتها حاصل شده در تکنولوژی روز دنیا، گفت: دگرگونى‏هاى شدید در سبک زندگى به منظور گذراندن زمان بیشترى در شبکه، کاهش کلى فعالیت‏هاى بدنى، بى‏توجهى به سلامتفردى و در نتیجه پرداختن به سرگرمى‏هاى اینترنتى، دور شدن از فعالیت‏هاى مهم زندگى، کمبود خواب و یا تغییر الگوهاى خواب، از اثرات وابستگی به شبکه‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: از دیگر پیامدهای منفی شبکه های اجتماعی کاهش معاشرت و در نتیجه از دست دادن دوستان، غفلت از خانواده، بى‏توجهى به مسئولیت‏هاى شغلى و شخصى، افسردگى و انزواى اجتماعى، اختلال‌هایجنسی و روابط نابهنجار، ازدواج اینترنتی، افزایش طلاق و ازهم‌پاشیدگی خانواده است.
رئیس پلیس فتا استان بیان کرد: این در حالی است که با توجه به گسترش روزافزون شکاف نسلی در شرایط عدم امکان گفتگو با نسل جدید، نگاه و نگرش منفی در میان والدین به رسانه‌های جدید و شبکه‌های اجتماعیشدت می‌یابد و والدین به واسطه نداشتن سواد رسانه‌ای مدرن، از دنیای نسل جوان دور افتاده‌‌‌اند.
سرهنگ حسینی درباره حضور نوجوانان و جوانان در این فضا گفت: شبکه‌های اجتماعی شیوه تعامل فرزندان با والدین را نیز دگرگون کرده است، از زمان نخستین سال ورود فضای مجازی به کشور تاکنون این شبکه‌هاشاهد تنوع بسیاری بوده‌اند و همچنین مخاطبان متعدد در گروه سنی متفاوت از این تکنولوژی استفاده می‌کنند، یکی از گروه‌هایی که معمولاً علاقه‌مند به استفاده از نرم‌افزارهای جدید تلفن همراه هستند، نوجوانان وجوانان بوده که به دلیل عدم آگاهی نسبت به معایب چنین نرم‌افزارهایی دچار مشکل می‌شوند؛ در واقع اتفاقاتی که در فضای مجازی رخ می‌دهد جبران ناپذیر است.
وی افزود: در دنیای ماشینی و شهری امروز که والدین فرصت چندانی برای صرف وقت با فرزندانشان ندارند و از طرف دیگر تک فرزندی بودن خانواده ها، والدین ساده ترین راه را برای سرگرم نمودن فرزندانشان انتخاب مینمایند؛ بدین صورت که ابزارهایی همچون تلفن همراه، لپ تاپ، رایانه ی شخصی و اینترنت را در اختیار فرزندانشان قرار می دهند تا او در اتاق خود به کار با آنها مشغول شود؛ حال آن که فرزند تنها از نظر فیزیکی در محیطامن خانه به سر می برد، ولی در عمل از طریق این وسایل به ویژه اینترنت به دنیایی به مراتب بزرگ تر از محیط پیرامونش قدم می نهد و با چیزهایی مواجه می شود که بسیاری از پدران و مادران از وجود آنها آگاه نیستند.
رئیس پلیس فتا استان فارس درباره نکات مثبت و منفی فضای مجازی عنوان کرد: گسترش فضاهای مجازی مانند سایر انواع دیگر تحولات و پیشرفت ها، پیامدها و آثار مثبت و منفی گوناگونی را در جامعه و زندگی کاربراناین گونه فضاها ایجاد کرده است ، مثبت ترین پیامد آن را می توان تسهیل و تسریع ارتباطات و تبادل اطلاعات دانست،منفی ترین پیامد آن را می توان به خطر افتادن حریم خصوصی افراد،منزوی شدن آنها و از هم پاشیدگیبنیان خانواده معرفی نمود.
سرهنگ حسینی بیان کرد: اصلی ترین علتی که می توان برای بروز این پیامدهای منفی بیان داشت، این است که در فضای مجازی افراد نمی توانند به شناخت صحیح و کافی از هم دست یابند. به خاطر این خصوصیات منفی و مثبت باید آگاهانه در فضای مجازی تردد کرد تا آسیبی از این فضا گریبان گیر ما نشود.
وی از هموطنان درخواست کرد: در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ایمیل:fars_fata@police.ir و یا تلفن: 2183919-071 به پلیس فتا استان فارس اطلاع دهند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز