دبیر کانون زبان فارس اعلام کرد:

توجه ویژه به فرهنگ ایرانی - اسلامی در کتاب های کانون زبان

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۱۳:۳۳:۴۲
کد خبر: ۴۱۷۴۰۵
توجه ویژه به فرهنگ ایرانی - اسلامی در کتاب های کانون زبان
مدیر کانون زبان استان فارس گفت: کانون زبان ایران در حال حاضر 32 شعبه در فارس دارد که 17 شعبه در شیراز و 15 شعبه در شهرستان هاست و شهرستان های ارسنجان، صفاشهر، نورآباد و لامرد جز شهرهای بزرگی هستند که از کانون زبان برخوردار نیستند.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،دکتر حسین نجاری، با اشاره به اینکه شعبه جدیدالتاسیس شهید دوران از اول تیرماه ثبت نام می کند، یادآور شد: کانون زبان ایران در مجموع در سه سطح کودک، نوجوان و بزرگسال فعالیت می کند و پنج شعبه شیراز به شکل تک گروهی، کار می کنند.
دکتر نجاری با یادآوری این مطلب که در شهرستان ها از لار تا آباده کانون زبان ایران شعبه فارس فعالیت دارد، افزود: در برخی شهرستان ها محدودیت ساختمانی داریم که عموما استیجاری است و تنها 2 ساختمان برای خود کانون است که آنهم در شیراز قرار دارد.
این مقام مسئول از برنامه ریزی برای کلاس های برون کانونی برای نهادها و ارگان ها خبر داد و یادآور شد: در ایران 220 هزارمرکز وجود دارد که نزدیک 300 هزار زبان آموز است در آن مشغول به تحصیل هستند و در فارس نیز 40 هزار نفر زبان آموز وجود دارد.
دکتر نجاری با یادآوری این مطلب که اقبال مردم در مناطق جنوب شهر به زبان بیشتر است، اظهار داشت: کانون زبان ایران شعبه فارس کلاس های زبان فرانسه، اسپانیولی، عربی و آلمانی را در عالی ترین سطوح برگزار می کند.
وی با اشاره به اینکه در هر جایی که می خواهیم کانون فعالیت کند باید جمعیت آن شهر 150 هزار نفره باشد و یک مدرس بومی نیز در آن شهر زندگی کنند چرا که مشکل ما مدرسین بومی هستند، افزود: برخی از مراکز ما به خاطر فضا محدودیت دارند، در صدرا 6 کلاس داشتیم که با گرفتن فضا از کانون پرورش فکری، اکنون 11 کلاس وجود دارد و مشکل کمبود کلاس نداریم.
نجاری با اشاره به اینکه زبان مهارت است و مدرک هیچ کمکی نمی کند، افزود: کلاس های بحث آزاد از این ترم برای بزرگسال و سطح High و Advance در شیراز برگزار می شود.
وی با تاکید بر اینکه کانون زبان ایران بر اساس نیاز مراکز و جنسیت، مدرس را جذب و امتحانات مختلفی را برای آنان برگزار می کند تا از وضع آموزشی آنان مطلع شود، اظهار داشت: فیلتر عبور برای مدرسین در این کانون بسیار سخت است و از 30 نفر، تنها 2 نفر جذب می شوند.
نجاری با اشاره به اینکه برای مدرس زبان در تهران از سفارت خانه، جذب می کنیم اما در سایر نقاط با مشکل مواجه هستیم، افزود: با کمبود مدرس در شیراز مواجه نیستیم ولی در شهرستان ها به مدرس نیاز داریم.
وی با یادآوری این مطلب که کانون زبان را نمی توان با دیگر موسسات مقایسه کرد چرا که بحث فرهنگی را در کتاب های خود لحاظ کرده است، افزود: در کتاب های کانون زبان ایران بحث فرهنگ ایرانی - اسلامی لحاظ شده است و در آینده نزدیک گسترده تر می شود.
دکتر نجاری با بیان اینکه کانون زبان ایران را یک موسسه فرهنگی می دانم، اظهار داشت: مقوله فرهنگ در کتاب های زبان آموزشی در نظر گرفته شده است چرا که مردم به این کانون اعتماد می کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز