دعوت از فعالان قرآنی مساجد فارس برای شرکت در جشنواره قرآنی «مدها متان»

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۳:۴۸:۴۷
کد خبر: ۴۱۹۱۶۵
دعوت از فعالان قرآنی مساجد فارس برای شرکت در جشنواره قرآنی «مدها متان»
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس از فراخوان یازدهمین جشنواره قرآنی «مدها متان» برای فعالان قرآنی مساجد خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام تا 14 مرداد ماه و به صورت اینترنتی انجام می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس امروز (29 خرداد) در جلسه هماهنگی برگزاری یازدهمین جشنواره قرآنی «مدها متان» گفت: این جشنواره به همت ستاد‌ عالی کانون‌های مساجد کشور و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم برگزار می شود که ثبت نام مرحله استانی آن آغاز شده است و تا 14 مرداد ادامه دارد.
 رضا باقری، با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره، خاطرنشان کرد: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط ‌تر اعضای کانون ها در فعالیت های قرآنی ملی و بین‌المللی و ترغیب و تشویق مدیران کانون ها به کشف استعداد های محلی و منطقه ای فعال در امور قرآنی از اهداف برگزاری این جشنواره قرآنی است.
باقری کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره برشمرد و افزود: برگزاری جشنواره ها آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با ظرفیت های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را به دنبال دارد.
سرپرست نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس با بیان اینکه این جشنواره یکی از پر مخاطب ترین جشنواره های کانون های مساجد است، تاکید کرد: سال گذشته در استان فارس این جشنواره با استقبال خوب برادران و خواهران کانون های مساجد همراه بود که در برخی از رشته ها نیز منتخب کشوری هم داشتیم.
وی با اشاره به شرایط و ضوابط عمومی شرکت کنندگان در جشنواره‌، تاکید کرد: کلیه شرکت کنندگان محترم باید از فعالان قرآنی مساجد باشند و اولویت با اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد است و ضمن اینکه سن شرکت کنندگان باید بین 18 تا 30 سال باشند.
سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد فارس با بیان اینکه تکمیل فرم ثبت نام توسط شرکت کنندگان به صورت اینترنتی در پایگاه اطلاع رسانی www.javananemasajed.ir الزامی است، گفت: یازدهمین جشنواره قرآنی «مدها متان» برای برادران در رشته های قرائت، حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برگزار می شود و رشته تفسیر ویژه ائمه جماعات مساجد است.
باقری با اشاره به اینکه نام این جشنواره از آیه 64 سوره مبارکه «الرحمن» گرفته شده است، افزود: برای خواهران نیز رشته های قرائت، حفظ کل، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز در نظر گرفته شده است.
وی همچنین افزود: آئین نامه و جزئیات مربوط به ثبت نام از طریق سایت دبیرخانه و دبیرخانه دائمی جشنواره به نشانی farsmasajed.ir و javananemasajed.ir در اختبار علاقمندان قرار گرفته است.
 
نظر شما