مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

لزوم حمایت از انجمن ها/ برگزاری جشنواره ها با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۰۷:۲۲:۵۷
کد خبر: ۴۱۹۸۷۵
لزوم حمایت از انجمن ها/ برگزاری جشنواره ها با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خواستار جدی گرفته شدن و حمایت از بخش خصوصی و انجمن ها در زمینه فعالیت های فرهنگی شد و گفت: اصرار ما این است که ارشاد کمتر کارها را انجام دهد و نقش حمایتی داشته باشیم.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، دکتربهزاد مریدی اظهارداشت:انجمن ها، موسسات به ویژه موسسه ادبی و بخش های پژوهشی با خون دل و اجاره های سنگین این مهم را دنبال می کنند چنانچه قرار است اتفاقی بیفتد قطعا باید از این موسسه ها و مراکز خصوصی و تشکلها و انجمن ها شکل بگیرد.
این مقام فرهنگی استان، ادامه داد:سال جاری  به طور قطع  باید به بخش ادبیات توجه ویژه ای شود و به همین دلیل توجه خود رادراین حوزه میگذاریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس  به آنچه سال گذشته در حوزه سینما روی داد و تمرکزی که در این بخش قرار گرفت اشاره کرد و افزود: انصافا در دوره زمانی که اختصاص به سینما یافت اتفاقات خوبی افتاد.
مریدی از ایجاد نظم و انضباط در تمامی بخش های فرهنگ و ارشاد خبر داد و تاکید کرد: درست است که ساخت نداشتیم اما از موجودیت هایمان و داشته ها در سال گذشته استفاده مناسبی شد.
این مقام فرهنگی استان  توجه به حوزه ادبیات را یادآوری کرد و افزود: همچنانی که شیراز خاستگاه ادبیات است و طبیعتا باید روی این موضوع تاکید داشت، قطعا تمام تلاش مجموعه فرهنگ و ارشاد استان روی این موضوع باید قرار گیرد.
وی خواستار واگذاری نمایشگاه کتاب به اتحادیه ها، انجمن ها، گروه ها، تشکلها و بخش های مختلف شد و گفت: این اتفاق درستی است چراکه ما غیر از این نمی توانیم حرکتی بکنیم زیرا هیچ جای دنیا اینگونه نیست که نگاه معطوف به دولت و حکومت باشد چراکه هربخشی این گونه برخورد کند دچار خسران خواهد شد. این تجربه را در دو قطبی های دنیا جستجو شود جز این نخواهیم یافت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد : نخواهیم که مجری شویم. باید تلاش خود را روی حمایت از برنامه ها گذاشت. همچنین چوب لای چرخ کسی تا آنجا که می شود نباید گذاشت و انصافا در دوسال گذشته هم این گونه بوده است.
مریدی  با بیان اینکه هنرهای سنتی همواره دچار سرگردانی میان بازار و هنرمندان قرار دارد، تصریح کرد: متاسفانه این دو دور از هم جدا افتاده اند و این اتفاق خوبی نیست به ویژه اینکه حوزه اقتصاد هنر از جدی ترین مباحث وزارت ارشاد به شکل خلاق مطرح شده است. از این رو ما هنرهای سنتی را جدای از هنرهای تجسمی درحال بازگشت داریم.
وی از تشکیل انجمن هنرهای سنتی در استان فارس خبر داد و افزود: ٥ نفر از هنرمندان در رشته های تذهیب، نگارگری، چوب و تیشه، سنگ و سفال و فلز به همراه دست بافته ها پی گیری این انجمن را انجام خواهند داد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز