ایجاد مراکز محلی برای آموزش پناهندگان بی سواد در ایران

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۲:۰۸:۱۴
کد خبر: ۴۲۶۷۱۸
ایجاد مراکز محلی برای آموزش پناهندگان بی سواد در ایران
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس، پیشنهاد ایجاد مراکز محلی، برای آموزش پناهندگان بی سواد در جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس ، عیسی ملک پور ، در جمع گروه تحقیق و پژوهش کمیساریای عالی پناهندگان ، که برای بررسی شیوه آموزش و فعالیت های سوادآموزی فارس به این استان سفر کردند ،گفت: با تحت پوشش قرار دادن 215 تن از پناهندگان گروه سنی 10تا49  در کلاس های سواد آموزی، توانستیم به صد درصد تعهدات خود ،بر اساس تفاهم نامه با کمیساریای پناهندگان عمل کنیم.
وی گفت: برای این مهم ، ابتدا ستاد آموزش اتباع در استان تشکیل شد و شهرستانهای دارای بیشترین اتباع نیز بهترین و کارآمدترین آموزش دهندگان خود را برای این موضوع انتخاب کردند.
تأمین و توزیع لوازم آموزشی ، آموزش مهارتهای زندگی ، توجه به تفاوت مذهبی پناهندگان و  احترام به عقاید دینی آنها وتفکیک جنسیت در کلاس های سواد آموزی ، از مهمترین اقدامات سواد آموزی فارس در آموزش پناهندگان بود که ملک پور به آنها اشاره کرد.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس،  با بیان اینکه" بیشترین افراد  تحت پوشش کلاس های سواد آموزی در بین پناهندگان را خواهران تشکیل دادند " افزود: باتوجه به  قرارداد  سواد آموزی فارس با کمیساریا ، اولویت تشکیل کلاس و تحت پوشش قرار دادن پناهندگان به مناطق و شهرستان هایی داده شد که بیشترین آمار اتباع را داشتند.
ملک پور ادامه داد: بر همین اساس ،بیشترین جذب بی سوادان اتباع خارجی ،در نواحی 3 و 4 شیراز و شهرستان مرودشت انجام شد.
وی با تاکید بر اینکه" آموزش دهندگان این کلاس ها، از بین کسانی انتخاب شدند که بیشترین سابقه و همچنین  علاقه به آموزش اتباع را داشتند" افزود : برای نظارت بر آموزش پناهندگان، علاوه بر همکاران حوزه معاونت سواد آموزی  اداره کل و آموزش و پرورش شهرستانها ،در مواردی نیز کمیساریا  و امور اتباع استانداری نیز  از روند آموزش این گروه بازدید به عمل آورده اند.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس گفت: تعهدات ما در قبال این گروه تا پایان سال 2015 بوده است و خوشبختانه فارس توانسته است به تعهدات خود عمل نماید.
ملک پور  خاطرنشان کرد: این معاونت علاوه بر اجرای تعهدات خود در قبال پناهندگان در حوزه آموزش ، به آموزشهای جنبی مانند آموزش مهارتهای زندگی ، سبک بهتر زندگی و ارائه مشاوره نیز پرداخته است.
 وی گفت: از نظر آموزشی در ماده درسی ریاضی 70 ساعت ،فارسی 260 ساعت و فرهنگ اسلامی 70 ساعت  و در  مجموع 400 ساعت آموزش ارائه شده است  که در مواردی نیز به دلیل عدم کفایت این آموزش ها ، به افراد ضعیف نیز 150ساعت آموزش اضافی داده شده و ارزشیابی دروس فارسی و قرآن به صورت شفاهی ،و املا ،انشا و ریاضی نیز  به صورت کتبی برگزار شده است .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز