معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز:

رقابت ۷۲ هزار کنکوری در استان فارس

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۰۸:۳۵:۰۴
کد خبر: ۴۲۹۹۳۹
رقابت ۷۲ هزار کنکوری در استان فارس
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز، به بیان مطالبی در خصوص کنکور سراسری دانشگاه ها پرداخت و گفت: دراستان فارس 72 هزار کنکوری رقابت می کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،دکتر سید محسن تقوی، اظهار داشت: کنکور سراسری امسال ، روزهای پنج شنبه و جمعه 24 و 25 تیر ماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.
وی افزود:داوطلبان گروه آموزشی ریاضی و علوم انسانی صبح پنج شنبه، گروه آزمایشی هنر عصر پنج شنبه، گروه آزمایشی تجربی صبح جمعه و گروه آزمایشی زبانهای خارجی عصر جمعه در جلسه آزمون شرکت می کنند.
 نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس ادامه داد: داوطلبان تا ساعت 24 چهارشنبه 23 خردادماه مهلت دارند تا با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به مشاهده و پرینت کارت اقدام نمایند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز، تصریح کرد: چنانچه در کارت های داوطلبان اشتباهی وجود داشته باشد، شعبه رفع نقص در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی با حضور نمایندگان سازمان سنجش دایر است.
تقوی در ادامه به بیان آمار داوطلبان کنکور امسال پرداخت و گفت: در کل کشور 860 هزار و 110 نفر متقاضی وجود دارد که از این تعداد 71 هزار و 819 نفر در استان فارس و 30 هزار و 309 نفر در شهر شیراز می باشند.
وی افزود: کنکور سراسری امسال در 35 شهر استان فارس و 16 حوزه در شیراز برگزار می شود و باجه های رفع نقص در همه شهرستانها به رفع مشکل داوطلبان می پردازند.
 نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس از بیشترین حضور داوطلبان در گروه آزمایشی تجربی خبر داد و گفت: امسال519 هزار و 488 نفر در گروه آزمایشی تجربی، 162 هزار و 879 نفر در گروه آزمایشی ریاضی، 161 هزار و 500 نفر در گروه علوم انسانی، 115 هزار و 711 نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی و 54 هزار و 697 نفر در گروه آزمایشی هنر ؛ در سراسر کشور به رقابت می پردازند و با احتساب افرادی که در 2 گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند، یک میلیون و 14 هزار و 275 داوطلب در کنکور امسال در سر جلسه امتحان حضور می یابند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز افزود: در استان فارس هم 44 هزار و 535 نفر در گروه آزمایشی تجربی، 8 هزار و 942 نفر در گروه آزمایشی ریاضی، 8 هزار و 125 نفر در گروه علوم انسانی، 6 هزار و 746 نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی و 3 هزار و 471 نفر در گروه آزمایشی هنر ؛ به رقابت می پردازند.
تقوی ز ، از کاهش تعداد داوطلبان کنکور سراسری امسال نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: با توجه به آمار، امسال تعداد داوطلبان در کل کشور حدود 17 هزار نفر کاهش یافته است.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: همچون سال گذشته، حدود 60 درصد شرکت کنندگان کشور و استان را خانم ها و 40 درصد را آقایان تشکیل می دهند.
معاون آموزشی دانشگاه شیراز با اشاره به حساسیت بالای کنکور سراسری و تأکید بر برگزاری صحیح و سالم آن بیان داشت: دانشگاه شیراز در سالیان گذشته با همه توان این آزمون را برگزار کرده و موفق شده است لوح تقدیر سازمان سنجش را به عنوان دانشگاه برتر در برگزاری کنکور سراسری از آن خود کند.
دکتر تقوی در پایان سخنانش به ظرفیت پذیرش دانشجو و تسهیلات ویژه دانشگاه شیراز برای پذیرفته شدگان ممتاز کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: امسال حدود 2 هزار دانشجو در در مقطع کارشناسی دانشگاه شیراز پذیرفته می شوند و دانشگاه شیراز با حدود 70 سال سابقه درخشان علمی آماده پذیرش دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان می باشد و هم اکنون تعداد قابل توجهی از داوطلبانی که رتبه های برتر آزمون ورودی را کسب کرده اند دانشگاه شیراز را به دلیل ویژگی های خاص آن انتخاب می کنند.
نظر شما