روزهای گرم با «بگرد تا بگردیم»

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۱۳:۳۳:۰۳
کد خبر: ۴۳۱۴۳۲
روزهای گرم با «بگرد تا بگردیم»
نمایش «بگرد تا بگردم» به نویسندگی علی اکبر سلیمان پور، رمان نویس برجسته ی کشور و کارگردانی حسین توحیدی از بیست و نهم تیر ماه تا چهارم مرداد در تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس به روی صحنه می رود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سبک و شیوه اجرایی این تئاتر به گفته کارگردان آن به شیوه ای است که در این نمایش سعی بر آن شده با ایجاد فضایی ساده و گاه خارج از اصول صرفا" کلاسیک ، مفاهیم فلسفی و حسی ملموس تر از همیشه به مخاطب انتقال پیدا کند و شاید بتوانیم ساعتی را به همراه تماشاچیان به نتایج حسی ، فکری متقابل برسیم.
حسین توحیدی عنوان کرد: برای من تفکیک و بیان یک  سبک مشخص برای اثر نمایشی بسیار سخت است، زیرا مرزبندی بسیار محوی بین سبکها وجود دارد. اما می توان گفت این نمایش در مرزی میان رئال و ناتورال در حرکت است . اما سعی شده است که این تخلیط سبک از ارتباط صمیمیش با مخاطب نکاهد.
 وی پیرامون خلاصه داستان تئاتر «بگرد تا بگردیم» عنوان کرد: این نمایش غروب یک روز پاییزیست. صحبتهای به ظاهر ساده ی دو پیرمرد است. بازی شطرنج عصرانه است. و تمامی نمایش در روایت رئال خود در یک ساعته ی غروب در یک پارک اتفاق می افتد. اما به روایت دیگر.....
وی انتخاب این  نمایشنامه را مورد اشاره قرار داد و افزود: این متن به صورت معمول انتخاب نشده است، بلکه  با توجه به ارتباط نزدیک با نویسنده و شناختی که گروه و نویسنده به صورت متقابل از هم داشتند ، اطمینان اولیه ای از تفکر و زیر ساخت متن وجود داشت. و ما از علی اکبر سلیمان پور تقاضا کردیم که دست به نوشتن یک نمایشنامه بزنند. که ایشان پذیرفتند. و به حق نمایشنامه ی خاص و پرمایه ای نوشتند . این امر به دلیل بنیه فکری فلسفی ایشان و همچنین سبقه دیرینه ی ایشان در زمینه ی رمان نویسی محقق گشت و به جد از ایشان ممنونیم.
کارگردان این تئاتر درخصوص  وضعیت هنرهای نمایشی در شیراز گفت: حرف در این مورد بسیار است. اما دو بحث اساسی برای من بیشتر دیده می شود. اول؛ ایزوله اطلاعات و عدم به روز بودن تئاتر شیرازنسبت به تئاتر روز دنیاست. این امر می بایست با پشتیبانی اداره محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی وتلاش خود ما حل شود. و مسلما" به بهبود کیفی ودر نتیجه ارتقائ استقبال عمومی تئاتر می انجامد. دوم؛ خصوصی سازیست که نه تنها شیراز ، بلکه بحث روز تئاتر ایران است  و واقعا" مسئولین تقاضای پیگیری در این مورد دارم  و شاید این مورد حلال تمامی مسائل تئاتر باشد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز