استاندار فارس:

تصمیمات مهمی در سفر معاون اول رئیس جمهوری اتخاذ خواهد شد

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۰۷:۱۸:۱۲
کد خبر: ۴۳۳۶۴۴
تصمیمات مهمی در سفر معاون اول رئیس جمهوری اتخاذ خواهد شد
استاندار فارس گفت: تصمیمات مهمی در خصوص مسائل مختلف استانبا حضور معاون اول رئیس جمهوری و تنی چند از وزرای تاثیرگذار کابینه اتخاذ خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس سید محمد علی افشانی،اظهارداشت: امیدواریم مجموعه تصمیماتی که در این سفر گرفته می شود منشا برکات و خیرات خوبی برای مردم فارس و جنوب کشور باشد.
وی، با اشاره به اینکه در این سفر وزرای نفت، نیرو و جهاد کشاورزی و همچنین چند تن از معاونین وزرا و مسئولان کشوری، دکتر جهانگیری را همراهی خواهند کرد ادامه داد: افتتاح طرح توسعه پتروشیمی شهدای مرودشت نخستین پروژه ای است که با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.
استاندار فارس تصریح کرد: علاوه بر این، کارخانه روغن کشی کیمیا دانه شهرستان سروستان و همچنین طرح آبیاری نوین و تحت فشار و چندین طرح در حوزه حمل و نقل و مسکن مهر نیز در این سفر به بهره برداری خواهد رسید.
افشانی اضافه کرد: استان فارس با تمام مزیت هایی که دارد هنوز از نظر توسعه در جایگاه خود نیست و در تهران هر جلسه ای هم گذاشته شود تاثیر آن درصدی از حضور مسئولان در استان نخواهد بود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان فارس طی 9 سال گذشته دچار خشکسالی ممتد بوده و امروز نیز در بسیاری از زمینه ها با بحران آب مواجه هستیم، بنابراین برای چاره اندیشی در این زمینه و همچنین چاره اندیشی در خصوص زیربناهای توسعه یعنی حمل و نقل، انرژی و آب، از معاون اول رئیس جمهوری و و وزرایی که بیشترین تاثیر را در این حوزه ها دارند دعوت کردیم تا به فارس سفر کنند.
استاندار فارس ادامه داد: علاوه بر برنامه های افتتاح پروژه ها، دو جلسه رسمی نیز خواهیم داشت که یکی جلسه چالش های توسعه استان با تاکید بر بحران آب و خشکسالی و دیگری نیز بحث ستاد اقتصاد مقاومتی است.
مهندس افشانی ادامه داد: بحث اصلی و اولیه در این جلسه مربوط به حوزه آب استان است و اینکه دولت یک تصمیم خاص برای استان فارس با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از اقتصاد آن متکی به کشاورزی و دامپروری است اتخاذ کند.
وی گفت: در این جلسه در خصوص سدهای نیمه تمام استان و همچنین آبخیزداری و آبخوان داری و تصفیه پساب شهری و جایگزین کردن آن برای صنعت و شرب نیز تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.
استاندار فارس اظهار کرد: بررسی زیربناهای حوزه حمل و نقل خصوصا شبکه بزرگراههای استان از جمله بزرگراه شیراز – قائمیه – بوشهر، شیراز – جم – عسلویه و شیراز - جهرم و لار و سایر بزرگراهها را نیز در این سفر در دستور کار خواهیم داشت.
مهندس افشانی ادامه داد: همچنین در این سفر و با حضور وزیر نفت، مباحث مربوط به کارخانه های متعدد پروشیمی که بنا بود در گذشته ساخته شود اما فعالیت ندارند و همچنین خط انتقال اتان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: قطعا اگر این موارد محقق شود استان فارس در یک موقعیت بهتری قرار خواهد گرفت و در مسیر توسعه گام های موثرتری برخواهیم داشت که در این راه نیازمند کمک مردم استان و خصوصا سرمایه گذارانی که دلشان برای مردم و کشور می می تپد هستیم.
**فارس، بالاترین مزیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری را دارد
مهندس افشانی، با اشاره به اینکه این استان، بالاترین مزیت و پتانسیل ها را برای سرمایه گذاری دارد گفت: یکی  از زمینه های سرمایه گذاری گردشگری است که استان فارس در این زمینه سرآمد تمام استان های کشور است.
وی ادامه داد: هیچ استانی در کشور نداریم که به طور همزمان بنای مذهبی مانند شاهچراغ (ع)، بنای عظیم تاریخی مانند تخت جمشید و بناهای ادبی مانند آرامگاه حافظ و سعدی و جاذبه های طبیعی مانند آبشار مارگون و پارک های ملی و مناطق حفاظت شده را در کنار تنوع بسیار متفاوت آّب و هوایی در خود داشته باشد.
استاندار فارس اظهار کرد: یک سرمایه گذار در گام اول باید برای سرمایه گذاری احساس امنیت کند، هم امنیت عمومی هم روانی و نسبت به آینده سرمایه گذاری خود اطمینان داشته باشد.
وی گفت: یک سرمایه گذار راههای دیگری نیز برای استفاده از سرمایه اش پیش رو دارد اما حال که راه سرمایه گذاری را انتخاب کرده باید در گام اول حرمتش حفظ شود.
مهندس افشانی تصریح کرد: جامعه ما اگر می خواهد بر این مساله فائق آید و در آینده موضوع اشتغال که مهمترین دغدغه مردم و مسئولان است را حل کند، باید سرمایه گذار را به عنوان یک انسان نیک اندیش ببیند و بالاترین احترام را برای سرمایه گذار قائل باشد.
وی گفت: امروز در کل کشور و خصوصا استان فارس با توجه به جمعیت پنج میلیون نفری آن، سرمایه گذاری و اشتغال مهمترین دغدغه است، یعنی تمام مسئولان مشکل اصلی و دغدغه پیش روی خود را اشتغال می دانند.
استاندار فارس افزود: از سوی دیگر اکثر خانواده ها نیز که یک یا چند فرزند بیکار و جویای کار دارند به ضرورت ایجاد اشتغال کاملا واقف هستند اما باید دید که برای تحقق و انجام سرمایه گذاری که عامل اصلی ایجاد اشتغال است، چه مقدمات و مزیت هایی باید فراهم شود.
وی، یکی از اقدامات انجام شده در زمینه حمایت از سرمایه گذاری را، تشکیل کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذار دانست و ادامه داد: تمام مدیرانی که باید مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری را صادر کنند در این کمیته عضو هستند و همه آنها موظفند که از زمان ارائه پیشنهاد سرمایه گذاری توسط سرمایه گذار، ظرف دو هفته پاسخ وی را بدهند.
مهندس افشانی اظهار کرد: علاوه بر این، در سه حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات نیز سه بسته سرمایه گذاری به زبان های فارسی و لاتین تهیه گردیده که تمام کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری هستند می توانند با مراجعه به معاونت اقتصادی استانداری به این بسته ها دسترسی داشته باشند.
وی گفت: علاوه بر این، مدیران بانک ها و دستگاههای دولتی نیز موظفند که حداکثر همکاری و حمایت را از سرمایه گذاران داشته باشند.
استاندار فارس افزود: همچنین طی ماههای اخیر که سامانه بهین یاب برای ثبت سرمایه گذاری ها و رفع مشکلات واحدهای تولیدی ایجاد شده، استان فارس با فاصله بسیار در این زمینه نسبت به دیگر استان های کشور در جایگاه نخست قرار دارد.
مهندس افشانی تصریح کرد: بنابراین آن مقدماتی که می بایست برای سرمایه گذاری فراهم شود تا حدودی در استان فراهم شده و از مردم فارس و کشور دعوت می کنیم که برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف گردشگری، صنعت، کشاورزی و خدمات وارد عمل شوند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز