رئیس اداره دامپزشکی شیراز خبر داد:

امحاء بیش از۷ تن فرآورده خام دامی فاسد طی ۹۲۹ مورد بازرسی در شیراز

۱۳۹۵/۰۵/۰۴ - ۲۲:۵۸:۱۳
کد خبر: ۴۳۶۹۱۷
امحاء بیش از۷ تن فرآورده خام دامی فاسد طی ۹۲۹ مورد بازرسی در شیراز
رئیس اداره دامپزشکی شیراز گفت: بیش از 7 تن فرآورده خام دامی فاسد طی 929 مورد بازرسی در شهرستان شیراز کشف و معدوم شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی فارس،  دکتر عبدالرضا وفا اظهار کرد: در تیر ماه امسال بازرسین نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی این اداره طی 929 مورد بازرسی از مراکز و واحدهای تهیه، تولید، بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهر شیراز مقدار 7 هزار و 79 کیلو گرم مرغ، 309 کیلوگرم گوشت قرمز، 27 کیلوگرم ماهی و میگوی فاسد و غیر قابل مصرف کشف و معدوم شد.
وفا افزود: همچنین مقدار 10 هزار و 916 کیلوگرم گوشت سفید و قرمز مشکوک ضبط و توقیف و نمونه برداری لازم جهت بررسی سلامت آن انجام شد.
وی ادامه داد: تعداد 18 واحد متخلف پلمپ و 24 پرونده جهت متخلفین بهداشتی تشکیل و جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال شد و طی این ماه برای 139 واحد عرضه که موازین بهداشتی را رعایت نمی کردند، اخطاریه کتبی صادر شد.
وی خاطر نشان کرد: در چهار ماهه اول سال 95 تعداد 215 هزار و 80  راس گوسفند و بز علیه بیماری تب برفکی بطور رایگان توسط پرسنل واحد مبارزه با بیماریهای دامپزشکی شیراز مایه کوبی شد.
وفا با اشاره به اهمیت انجام تست های دوره ای برای تشخیص بیماری ها گفت: در این مدت تست سل و بروسلوز در مورد 3 هزار و 237 راس گاو و گوساله و تست مشمشه برای 226 راس اسب انجام شد.
این مقام مسئول با تاکید بر رسالت دامپزشکی در مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام ابراز داشت: طی این مدت 320 قلاده سگ علیه بیماری هاری و 126 هزار و 230 راس گوسفند و بز علیه بیماری آبله و شاربن واکسینه شد.
وی در پایان به مردم توصیه کرد: قبل از خرید مواد پروتئینی شامل گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ و . . . به تاریخ تولید و انقضای مندرج بر روی بسته بندی و یا مهر و برچسب دامپزشکی توجه کرده و از خرید گوشت از مراکز بین راهی و افرادی که اقدام به کشتارغیر مجازمی نمایند اکیدا خودداری و در صورت مشاهده هر گونه تخلف به شماره تلفن های 32237509و 32233072 دامپزشکی شهرستان شیراز و یا تلفن گویای 1512 اداره کل دامپزشکی استان  گزارش کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز