«شب حافظ» در استرالیا برگزار شد

۱۳۹۵/۰۵/۱۱ - ۰۹:۳۵:۱۱
کد خبر: ۴۳۹۲۵۷
«شب حافظ» در استرالیا برگزار شد
نشست «شب حافظ» در شهر آدلاید استرالیا با حضور دکتر حسنلی نویسنده و استاد دانشگاه شیراز برگزار شد؛ دکتر کاووس حسن لی در شهر آدلاید استرالیا روز یکشنبه سی و یکم جولای (دهم مرداد) با مخاطبان خود در کتابخانه مرکز اجتماعات آدلاید شمالی، در باره مولوی سخن گفت.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، این نشست که سی جولای (۹ مرداد ۱۳۹۵) با همت و همکاری چندین نهاد فرهنگی در سالن کتابخانه پاینهام برگزار شده بود با استقبال فراوان علاقه مندان حافظ شیرازی رو به رو شد.
دکتر کاووس حسن لی استاد دانشگاه شیراز، سخنران این نشست بود و درباره جایگاه حافظ شیرازی در فرهنگ ملت ایران و نیز ویژگی­های فکری، فرهنگی و ادبی حافظ سخن گفت.
دکتر حسن لی همچنین در این سخنرانی با اشاره به شخصیت جهانی حافظ بر «همه زمانی» و «همه مکانی» کلام حافظ تاکید کرد و دلایل رویکرد گسترده مردم را به حافظ برشمرد.
 این استاد حافظ شناس با استناد بر اشعار حافظ شیرازی، چندین دلیل برای گسترش حافظ در ذهن و ضمیر مردم و علاقه همگانی به شعر او مطرح کرد که از جمله آنها می توان به مواردی اشاره کرد که شامل وجوه هنری کلام حافظ، خصلت آینگی اشعار او، وجود عناصری از حکمت عامیانه در شعر حافظ، پیوند لسان الغیب با عالم معنا و ارتباط او با قرآن کریم، مبارزه ی حافظ با تظاهر، تزویر، دروغ و زهد ریایی، و نیز فراخوانی حافظ به امیدواری و شادمانگی است.
این نویسنده و حافظ شناس در بخش پرسش و پاسخ این برنامه نیز به پرسش های حاضران پاسخ گفت. در این برنامه حدود سه ساعت و نیم طول کشید،گروهی از هنرمندان نیز به اجرای موسیقی پرداختند.
 حسن لی در شهر آدلاید استرالیا روز یکشنبه سی و یکم جولای (دهم مرداد) با مخاطبان خود در کتابخانه مرکز اجتماعات آدلاید شمالی، در باره مولوی سخن گفت. .
وی در این نشست دیدگاه مولانا در باره جهان هستی و دلیل نگاه انبساطی و شادناکی او به هر دو جهان را با تمرکز بر غزلیات شمسبررسی کر و در باره مرگ و زندگی از نظر مولانا توضیح داد.
استاد ادبیات دانشگاه شیراز گفت: مولوی از بزرگترین سرمایه های جهانی است که بسیاری از پیام های او همچنان برای بشر امروزی کارایی دارد.
 دکتر حسن لی همچنین گفت: مولوی شاعری فارسی زبان اما متعلق به تمام جهان است.
گروهی از علاقه مندان به مولوی، در شهر آدلاید اقدام به برگزاری نشست های مثنوی خوانی کرده اند که ماهی یک بار برگزار می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز