برگزاری کارگاه آموزشی «مبارزه با جرایم قاچاق کالا و ارز»

۱۳۹۵/۰۵/۱۳ - ۱۷:۲۵:۰۷
کد خبر: ۴۴۰۶۶۵
برگزاری کارگاه آموزشی «مبارزه با جرایم قاچاق کالا و ارز»
با تلاش معاونت منابع انسانی دادگستری استان فارس و با حضور مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه کارگاره آموزشی یک روزه ی "مبارزه با جرائم قاچاق کالا و ارز" به میزبانی دادگستری فارس برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، معاون منابع انسانی دادگستری فارس در ابتدای این کارگاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از مهم ترین اقدامات قضایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خواند.
ارسلان اشرافی با اشاره به انواع مختلف قاچاق از جمله قاچاق مواد مخدر و روان گردان، قاچاق اسلحه و مهمات، قاچاق کالا وارز ، قاچاق اشیاء و اموال تاریخی و فرهنگی، قاچاق انسان و قاچاق مشروبات الکلی، علت اصلی برگزاری این کارگاه را رفع ابهامات موجود در خصوص قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1392 با اصلاحیه بعدی و ایجاد وحدت رویه بین مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی رسیدگی کننده در استان برشمردند.
در این دوره آموزشی دکتر کاظم ساکی مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه و از اساتید بلند پایه دانشگاه که صاحب تألیفاتی در حوزه جرایم اقتصادی و به ویژه قاچاق کالا و ارز می باشد؛ مطالب کاربردی پیرامون قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت.
وی با اشاره به زمینه ها و علل ارتکاب جرم قاچاق کالا، راه های ارتکاب این جرم، بررسی جرم مذکور از دیدگاه حقوق جزای اختصاصی و عمومی و آیین دادرسی کیفری را بررسی و به تحلیل عناصر متشکله جرم قاچاق پرداخت و آراء وحدت رویه و نظریات مشورتی مرتبط با قضیه را بیان داشت.
در ادامه این دوره آموزشی شرکت کنندگان پیرامون موضوع مذکور به بحث و تبادل نظر پرداختند و در پایان مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه به پرسش های شرکت کنندگان پاسخ داد.
 کارگاه آموزشی مذکور با حضور یکصد تن از قضات ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز از دادسرا، دادگاه نخستین و دادگاه تجدیدنظر و رؤسای شعب تعزیرات حکومتی استان فارس برگزار شد.
نظر شما