معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس:

برای هدایت تحصیلی صحیح توجه به استعداد دانش آموزان است

۱۳۹۵/۰۵/۱۷ - ۱۱:۳۷:۰۳
کد خبر: ۴۴۲۱۵۶
برای  هدایت تحصیلی صحیح توجه به استعداد دانش آموزان است
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت:برای اجرای صحیح هدایت تحصیلی،باید به توسعه متوازن رشته ها ،با تاکید بر نیاز و امکانات جامعه و استعداد و علاقه دانش آموزان توجه کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر ناصر قجری ،در جمع روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان گفت: آموزش و پرورش نقش اساسی و کلیدی در توسعه همه جانبه  جامعه دارد .
وی گفت: برای  توفیق در  هر امری باید برنامه داشت و توسعه جامعه نیز در صورتی انجام می شود که  آموزش و پرورش، با وجود لایه ها و سطوح  مختلف  خود ،برنامه محور باشد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس سند تحول بنیادین را به عنوان سند مهمی در ترسیم مسیر  آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در حوزه آموزش متوسطه ،بیش از 22 راهکار و 18 برنامه در سند تحول بینادین ترسیم شده که در آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز تا کنون  بر همین اساس برنامه ریزی انجام شده است.
قجری افزود: برنامه راهبردی آموزش متوسطه  فارس در سال جدید نیز در حال آماده سازی می باشد که پس از تکمیل ، به منظور تحقق  استاندارد های مورد نظر در اختیار مسوولین ادارات و مدیران مدارس قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به موفقیت های  دانش آموزان  فارس در مسابقات مختلف ، المپیاد ها و جشنواره ها کشوری و بین المللی افزود: آموزش و پرورش فارس در همه شاخص ها ، رشد قابل توجهی داشته که این موضوع حاصل  تلاش مبتنی بر برنامه  همه  همکاران فرهنگی در سطح استان می باشد.
دبیر ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش فارس ، با اشاره به پی گیری های انجام شده  برای شروع  سال تحصیلی  جدید، گفت: پروه مهر یک فرایند است تا در آغاز سال تحصیلی بازگشایی جذاب و متنوعی برای دانش آموزان داشته باشیم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس افزود :ما نیز تلاش می کنیم تا  با به سر انجام رساندن  فعالیت های مختلف شامل" ساماندهی نیروی انسانی، پی گیری فعالیت های عمرانی، هدایت تحصیلی ، ثبت نام دانش آموزان و ... " به نحوی شایسته برای آغاز سال تحصیلی مهیا شویم.
قجری با اشاره به انتقال  فرایند هدایت تحصیلی از پایه دهم متوسطه به پایه نهم گفت :هدایت تحصیلی ناظر  همه جهات توسعه متوازن بین رشته ای است  و این موضوع  باید با دقت پی گیری شود،چرا که عدم رعایت آن  ، موجب بروز مشکلاتی در آینده، هم برای آموزش و پرورش و هم برای جامعه  خواهد شد.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز