رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز:

بایدفرهنگ وقف در ورزش نهادینه شود

۱۳۹۵/۰۵/۱۹ - ۰۷:۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۴۲۹۵۱
بایدفرهنگ وقف در ورزش نهادینه شود
رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز گفت: به دنبال شکل گیری مدیریت ورزش یکسو و هماهنگ در شیرازهستیم و باید فرهنگ وقف در ورزش نهادینه شود
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس، محسن سالاری رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز با بیان اینکه به دنبال افزایش سهم ورزش کلان شهر شیراز در چهار محور مهم هستیم، اظهارداشت: اولین محور توسعه سلامتی شهروندان شیراز از طریق توسعه ورزش است ،عزت و افتخار شیراز در میادین ورزشی کشوری و بین المللی دومین اولویت ما خواهد بود،سومین محور بحث توسعه فرهنگی به کمک ورزش است و چهارمین آیتم پیرامون توسعه اشتغال و اقتصاد از طریق ورزش می باشد،برای مثال ، چرا باید شیراز تنها یک ورزشکار المپیکی داشته باشد .
وی ابراز داشت: در بخش افزایش سهم  ورزش در سلامتی، از طریق توسعه ورزش با شیوه محله محوری در دستور کار قرار داده ایم.
رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز درباره اشتغال و اقتصاد بیان کرد: ورزش یک صنعت است که در قبالش میشود مشکل اقتصادی را رفع کرد، هم اکنون در شیراز 400 باشگاه وجود دارد که در کنار آن 3 هزار نفر شاغل هستند.
سالاری افزود: در همین راستا شهرداری شیراز در نقاط مختلف شهر امکانات ورزشی خوبی ایجاد کرده است که این امکانات در اختیار شهروندان است و در کنار شهرداری که کمک های خوبی به اداره ورزش و جوانان شیراز داشته است سپاه هم قدم های خوبی در حوزه ورزش شیراز برداشته است.
وی اضافه کرد: هدف یکسو کردن مدیریت در ورزش را دنبال می کنیم و باد در ورزش مدیریت واحد به وجود بیاوریم که این به سود جامعه ورزش و ورزشکاران خواهد بود.
رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز تصریح کرد: همه ادارات و نهادها باید به نوعی درسیاست توسعه ورزشی سهیم باشند و امکانات و خدمات ورزش را به مردم ارائه دهند از این رو باید روندی شکل بگیرد که عملکرد جزیره ای نداشته باشیم و همه همسو حرکت کنند.
سالاری عنوان کرد: میخواهیم فرهنگ سازی وقف در ورزش را گسترش دهیم به همین دلیل یکی از اولویت های اداره ورزش و جوانان قدم گذاشتن در مسیرهایی است که در آن خلاء وجود دارد،یکی از آنها می تواند مساله وقف در ورزش باشد.واقفین میتوانند با روشن شدن نیاز جامعه و به خصوص جوانان به ورزش و تاثیری که میتوانند آنها با ایجاد وقف در ورزش روی جامعه بگذارند جوانان را به سمت ورزش و ورزشی عمل کردن تشویق کنند و قشرعظیمی از جامعه را از اثرات مثبت وقف در ورزش بهره مند کنند.
وی تاکید کرد: ورزش را باید ورزشی ها اداره کنند .از دادن مسئولیت هیات ها به غیر ورزشی ها هیچ وقت سود نکرده ایم،نتایج و تجربه گذشته نشان داده است که غیر ورزشی ها هیچگاه در حوزه ورزش مفید نبوده اند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شیرازدر بخش دیگری از صحبت های خود به تیم داری ضعیف بخش های خصوصی در شیراز در رشته های مختلف و عدم استقبال بخش خصوصی در این مسیرتصریح کرد: در این بخش ضعف داریم و حضورکم تیم ها در مسابقات می تواند باعث عدم شکوفایی قهرمانان باشد.
سالاری گفت  : رابطه ورزش و صنعت ، یک رابطه برد برد نبوده است .صنعتی ها یا اسپانسرهائی که در طول یک دهه گذشته به سمت ورزش و تیم داری آمده اند به اندازه ای که سرمایه گذاری کرده اند، سود نبردند.
وی در ادامه تصریح کرد: هیات های ورزشی باید به گونه ای عمل کنند که بخش خصوصی وارد ورزش شوند و به راه سود دهی برسند.
نظر شما