مدیر دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز:

تسهیلات دانشگاه شیراز برای رتبه های برتر کنکور سراسری

۱۳۹۵/۰۵/۲۱ - ۰۸:۰۳:۱۲
کد خبر: ۴۴۴۰۸۶
مدیر دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز گفت: برای تشویق داوطلبان نخبه کنکور که این دانشگاه را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب می کنند و همچنین دارندگان مدال های طلا، نقره و برنز المپیادهای دانش آموزی و برگزیدگان جشنواره های علمی تسهیلاتی را در نظر گرفته ایم.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، دکتر احمد شیخی اظهارداشت: به دانشجویان ورودی جدید دانشگاه شیراز که در کنکور ریاضی یا تجربی رتبه های زیر 200، در کنکور علوم انسانی رتبه زیر 100 و در گروه آزمایشی هنر رتبه کمتر از 20 را کسب کرده باشند، یک دستگاه لپ تاب اهدا می شود.
 وی خاطر نشان کرد: کارت هدیه شش میلیون ریالی به دانشجویان ورودی جدید دانشگاه شیراز که رتبه های 200 تا یک هزار در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی، رتبه 100 تا 800 گروه علوم انسانی و 20 تا 100 گروه هنر را در کنکور امسال کسب کرده باشند، اهدا می شود.
استاد بخش فیزیک دانشگاه شیراز بیان کرد: پرداخت کمک هزینه سالانه خرید کتاب، شرکت در کنفرانس ها، کلاس های آموزشی، بهره مندی از جایزه های تحصیلی بنیاد ملی نخبگان، پرداخت اعتبار خرید کتاب، تامین ودیعه مسکن و کمک هزینه های دانشجویان مجرد و متاهل از دیگر مزایایی است که برای دانش آموزان نخبه که این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می کنند، در نظر گرفته شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز نیزاظهارداشت: انتخاب رشته دانشگاه از مراحل حساس و سرنوشت ساز است و از این رو، داوطلبان کنکور باید توجه کنند که انتخاب دانشگاه بومی و استان محل زندگی می تواند مزایای بسیاری برای فرد به همراه داشته باشد.

دکتر تقوی افزود: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که دانشجویان استان فارس و به ویژه شهر شیراز که دانشگاه شیراز را به عنوان محل تحصیل خود در مقطع کارشناسی انتخاب کرده اند، به شکل بهتری توانسته اند تحصیلات خود را ادامه دهند و در دستیابی به مدارج بالای علمی موفق تر بوده اند.
این استاد دانشگاه شیراز اظهار کرد: تجربه نشان می دهد بیشتر دانشجویان ممتاز در هر دانشگاه از بین دانشجویان بومی شهر و استان و همان منطقه هستند و تحصیل در دانشگاه های غیربومی و دور از خانواده باعث افت تحصیلی می شود.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: دانشگاه شیراز به عنوان دانشگاهی بین المللی و جامع در سطح یک دانشگاه های کشور، محل فعالیت علمی و تدریس 666 عضو هیات علمی شامل استادان برجسته و نمونه کشوری، چهره های ماندگار علمی و اعضای فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران است و بنیانگذار سیستم آموزشی بر مبنای واحد درسی در ایران محسوب می شود.
وی عنوان  کرد: این دانشگاه که بنیانگذار دوره دکترای تخصصی در شمار زیادی از رشته های علمی در ایران بوده است و هم اینک نیز دوره های فوق دکترا را در شماری از رشته گرایش ها ارائه می کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز