معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس :

جذب ۴۵ درصد تسهیلات بخش صنعت ومعدن صندوق توسعه ملی کشور توسط استان فارس

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۰۷:۲۹:۳۷
کد خبر: ۴۴۵۸۰۶
جذب ۴۵ درصد تسهیلات بخش صنعت ومعدن صندوق توسعه ملی کشور توسط استان فارس
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت :با تلاش و پیگیری های مهندس افشانی استاندا فارس در سال گذشته 45درصد از تسهیلات بخش صنعت صندوق توسعه ملی به واحدهای تولیدی وصنعتی استان تخصیص یافت.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، یدالله رحمانی اظهار داشت :استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی جهت سرمایه گذاری و تامین منابع مالی واحدهای تولیدی و صنعتی استان از برنامه های اصلی استان در تامین منابع مالی است که در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و بیست میلیون دلار به 13 طرح تولیدی و صنعتی استان اختصاص داده شد .
وی  گفت :مسدودی  1338 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به طرح های پتروشیمی مرکز از دیگر اقدامات استان جهت شروع عملیات اجرایی پتروشیمی های مصوب استان می باشد
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری اضافه  کرد:جهت اجرایی شدن پتروشیمی های مصوب استان ، آب مورد نیازدور ساخت و بهره برداری نیز توسط شرکت سهامی آب منطقه ای استان پیش بینی شده ودر سفراخیر معاون اول محترم ریاست جمهوری به استان نیزتامین خوراک واحدهای پتروشیمی استان توسط وزارت نفت مصوب و همچنین قول احداث خط اتیلن غرب و مرکز قبل از اتمام دوره ساخت کارخانه های پتروشیمی اخذ شده است .
رحمانی اظهار داشت :در سومین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور درشهر شیراز ادارات کل و سازمانهای استان  فرصت ها و پروژه های سرمایه گذاری خود را در معرض انتخاب متقاضیان سرمایه گذاری قرار داده است .
وی افزود : در این نمایشگاه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان 42 بسته سرمایه گذاری در بخش های راه وزیربنایی ،صنعت و آب ،فاضلاب با بیش از 10 هزار میلیارد ریال واداره کل صنعت ومعدن وتجارت نیز طرح هایی بالغ بر 47هزارمیلیاردریال ارائه کرده است.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود :سازمان جهادکشاورزی استان نیزدر بخش های مختلف کشاورزی استان بیش از 25 طرح در این نمایشگاه عرضه نموده که آمادگی کامل و قابلیت اجرا در اقصی نقاط استان  می باشد.
رحمانی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در اقتصاداستان اظهار داشت  : در کنار استقبال از سرمایه گذاران کلان در اجرای پروژه های بزرگ سرمایه گذاری باید در قالب تشکل های تعاونی و مشارکتی به جمع آوری و ساماندهی سرمایه های اندک مردمی به صورت تجمیعی برای اجرای طرح ها سرمایه گذاری بهره جست .
وی گفت: مدیریت ارشد استان فارس به منظور استفاده حداکثری از قابلیت و توانمندی های استان در بخش های مختلف برنامه ریزی های جامعی طراحی کرده که بر اساس آن بر معرفی قابلیت ها درقالب برگزاری نمایشگاههای فرصت های سرمایه گذاریوهمایش های داخلی و خارجی و یا به صورت توامان اقدام می گردد.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود :امروزه دولت با محدودیت شدید منابع مالی روبرواست به نحوی که در سال گذشته دولت85درصد  از منابع بودجه عمومی خودرا صرف پرداخت هزینه جاری کشور نموده است .
رحمانی وجود پروژه های نیمه تمام درکشور و استان را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت :برای اتمام پروژه های نیمه تمام کشور بیش از 4500هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است در صورتی که کل عملکرد اعتبارات عمرانی کشور در سال گذشته حدود 260 هزار میلیارد ریال بوده است .
وی ادامه داد:تامین کسری سرمایه گذاریهای مورد نیاز برای توسعه کشور از طریق بخش خصوصی هم زمینه حضور ومشارکت بیشترآنهادر اقتصاد کشور واستان را فراهم خواهد کرد وهم تضمین سود این گونه سرمایه گذاری را باعث خواهد شد .
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری با ارائه گزارشی از اقدامات استان در پیگیری رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی ورونق سرمایه گذاری در استان اظهارداشت :به دستوراستاندارفارس تمامی فرایند سرمایه گذاری  در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان متمرکز شده که همه ادارات صدور کننده مجوز موظفند حداکثر به مدت دوهفته نسبت به صدورمجوزات لازم اقدام نمایند .
رحمانی به متقاضیان سرمایه گذاری در استان توصیه نمود: حتماً آغاز فعالیت خودرا به منظور کسب مجوزهای لازم از مرکز خدمات سرمایه گذاری استان شروع نمایند تا از تمامی  مشاوره های نمایندگان دستگاههای اجرای مستقر در مرکز ومعافیت ها وتسهیلات داخلی و خارجی دولت بهره مند گردند .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز