فروش سیم کارت فعال بدون اجازه صاحب خط

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۱:۳۶:۵۴
کد خبر: ۴۴۵۹۷۸
فروش سیم کارت فعال بدون اجازه صاحب خط
فرمانده انتظامی شهرستان فسا از شناسایی دفتر فروش سیم کارت تلفن همراه که با سوء استفاده از کپی کارت ملی افراد، سند را صادر و سیمکارت فعال بفروش میرساندند، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، ماموران پلیس فتا شهرستان فسا، هنگام رصد فضای مجازی با شماره ای که سند آن بنام زنی میانسال و ساکن استان همجوار صادر و در یکی از دفاتر فروش تلفن همراه شهرستان فسا فعال شده بود، مواجه شدند.
وی با بیان اینکه در بررسی های انجام شده سه سیم کارت دیگر نیز بنام شخص ذکر شده در همان دفتر فعال شده بود، ادامه داد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران دو دفتر ارائه خدمات تلفن همراه بنام "ن-ب" و "ب-ع" که سیم کارت فعال به فروش میرسانند، را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی فسا با اشاره به انعکاس موارد فوق به مقام قضایی و صدور حکم تفتیش محل، افزود: در بازرسی بعمل آمده از محل فعال کردن سیم کارت ها که منزل مسکونی بود، یک دستگاه کپی و رایانه همراه، مودم، دستگاه فعال سازی سیم کارت با خشاب، تعداد ۵۸۲ سیم کارت ایرانسل و سند، ۳۹ عدد سیم کارت رایتل و سند، ۱۱۱ عدد سیم کارت همراه اول و سند و تعداد 5 هزار و ۹۹۶ عدد کپی کارت ملی که اغلب آن مربوط به افراد خارج از استان می باشد و شماره و سند و تعداد ۴ مهر فروشگاه تلفن همراه با نام های مختلف کشف کردند.
شیبانیان با بیان اینکه متهم "ب-ع" از طریق دفتر خدمات ارتباطی یکی از روستاها نیز 21 سیم کارت با کارت ملی اشخاص فعال کرده است، خاطر نشان کرد: پرونده متشکله جهت رسیدگی به تخلفات نامبردگان به مرجع قضایی تحویل شد.
وی از شهروندان در خواست کرد: کارت ملی و مشخصات خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهند؛ چرا که کلاهبرداران درصدد لحظه ای غفلت هستند تا با فعال نمودن سیم کارت و افتتاح حساب مشکلات عدیده ای را برای افراد ایجاد کنند.
 
نظر شما