امحاء ۶۳ لاشه گوسفندی غیر قابل مصرف در آباده

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۰۸:۳۴:۴۹
کد خبر: ۴۴۹۳۸۰
امحاء ۶۳ لاشه گوسفندی غیر قابل مصرف در آباده
تعداد 63 لاشه گوشت گوسفندی مسموم قبل از ورود به چرخه مصرف انسانی با هوشیاری بازرسان اداره دامپزشکی آباده کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس، سرپرست اداره دامپزشکی آباده با بیان این خبر گفت: نظارت بهداشتی بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی از فعالیت‌های مهم و حیاتی سازمان دامپزشکی کشور است که در صورت وقفه در انجام آن، عواقب و مخاطرات فراوانی ازجمله مسمومیت‌های غذایی، بیماری‌های مشترک بین انسان و دام همچون تب مالت، تب کریمه کنگو، سیاه‌زخم، کیست هیداتید، سل و هاری مصرف‌کننده را تهدید می‌کند.
دکتر علیرضا فرخی افزود: طی اعلام گزارشی مبنی بر تلفات در دام ، موضوع توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه دام آباده بررسی شد که با توجه به علائم کالبد گشایی ، شواهد حاکی از مسمویت تمامی لاشه هابه وزن تقریبی 1800 کیلوگرم بود که با دستور دادستان و در محل کشتارگاه دام معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
وی گفت : نظارت دامپزشکی بر سلامت فرآورده های خام دامی اعم از گوشت قرمز، مرغ ، ماهی ، شیر خام، تخم مرغ ، عسل و سایر فرآورده ها در راستای تأمین امنیت غذایی شهروندان از وظایف حساس دامپزشکی است که به شکل مستمر انجام می گیرد.
سرپرست اداره دامپزشکی آباده در پایان به اهمیت نظارت بازرسان دامپزشکی بر روند کشتار اشاره کرد و گفت: کشتار غیر اصولی بدون نظارت بهداشتی مخاطره آمیز است و می تواند منجر به بروز بیماری های مشترک و به خطر افتادن سلامت افراد شود، که از شهروندان درخواست داریم از ذبح دام در خارج از کشتارگاه و یا خرید گوشت های فاقد مهر بهداشتی جدا خودداری کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز