رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور:

اجرای طرح مدرسه قهرمان از سال تحصیلی ۹۶-۹۵ در مدارس کشور

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۱۲:۵۱:۵۰
کد خبر: ۴۴۹۶۲۲
اجرای طرح مدرسه قهرمان از سال تحصیلی ۹۶-۹۵ در مدارس کشور
رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور گفت: برای پوشش حد اکثری دانش آموزان در مسابقات ورزشی و توجه به مدارس ، طرح مدرسه قهرمان از سال تحصیلی 96-95 اجرایی خواهد شد
به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس ، فرشید ارمیان اظهارداشت:  بیست و هفتمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر سراسر کشور ، با حضور 3500 دانش آموز از 32 استان  کشور در شیراز برگزار می گردد.
وی افزود: این مسابقات در سه مقطع ابتدایی ، متوسطه اول و دوم ، از دوم تا 14 شهریور ماه جاری و در 5 رشته ورزشی فوتسال – والیبال- بسکتبال – هندبال و طناب زنی، با داوری 195 تن از بهترین داوران آموزش و پرورش از سراسر کشور برگزار می گردد.
ارمیان گفت: این دوره از مسابقات در دو دوره برگزار می گردد ، که در دوره اول، دانش آموزان  دختر مقطع ابتدایی و متوسطه از دوم تا 9 شهریور و در دور دوم نیز  دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه از  نهم تا 14 شهریور ماه  با هم به رقابت خواهند پرداخت.
رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور با بیان اینکه" فارس در سال گذشته یکی از میزبانان شایسته این رقابت ها بود " افزود : یکی از شاخص های مهم  میزبانی این مسابقات ، آمادگی نیروی انسانی و همدلی بین آنها می باشد،که آموزش و پرورش فارس به دلیل بهره گیری  از تمامی ظرفیت های خود برای برگزاری مطلوب این مسابقات ، در سال جاری نیز به عنوان میزبان این مسابقات انتخاب شد.
ارمیان شعار این مسابقات را "رضایت – امنیت  و سلامت از منزل به منزل  عنوان کرد و افزود: جلب رضایت همه دانش آموزان – مربیان ، سرپرستان و داوران هدف ما است و با توجه به استانداردهای مورد نظر معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون  ورزش دانش آموزی ، استان فارس در این زمینه فراتر از انتظارات عمل کرده  است.
نایب رئیس فدراسیون بین المللی ورزش مدارس آسیا گفت:در مهرماه سال 96 ،چهل و پنجمین دوره مسابقات فوتبال  مدرسه آسیا 2017 و همچنین مجمع انتخابانی فدراسیو ن فوتبال  آسیایی دانش آموزی برگزار می گردد که استان های آذربایجان غربی و فارس  برای میزبانی آن معرفی شده اند و به احتمال زیاد فارس به عنوان میزبان این رقابت ها انتخاب  خواهد شد.
ارمیان در ادامه گفت: یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش مشارکت پذیری و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود استان ها برای برگزاری  مسابقات دانش آموزی است .
وی در مورد سطح کیفی مسابقات دانش آموزی گفت: بر اساس تقویم اعلام شده ، تمامی تیم های شرکت کننده در این رقابت ها  ، در اردوهای تدارکاتی شرکت کرده اند که این مهم به کیفیت مسابقات افزوده است.
رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور ، استعداد یابی را  از اهداف مهم برگزاری این المپیاد ها و مسابقات  عنوان کرد و افزود:  با شناسایی دانش آموزان توانمند تیم های اعزامی از استان ها از کیفیت مطلوبی برخوردارهستند
ارمیان تاکید کرد: شناسایی به موقع و مناسب استعداد ها و هدایت آن به سطوح بالای قهرمانی از اهداف این طرح است و به همین منظور کمیته استعداد یابی در کنار نمایندگان فدراسیون های ملی ، انجمن های ورزشی و  مربیان متخصص و با تجربه آموزش و پرورش ، در این مسابقات فعال هستند.
وی استعداد یابی  را یک  موضوع ملی عنوان کرد و گفت: باید در این زمینه تقسیم کار ملی انجام شود تا همه دستگاه های ذی ربط به این مهم کمک کنند و ما نیز با این اقدام شناسنامه ورزشی برای دانش آموزان تهیه کرده  و براساس آن نسبت به هدایت استعداد های دانش آموزان اقدام می نماییم.
آسیب شناسی مسابقات نیز با هدف کیفیت بخشی مسابقات در سال های آتی مورد نظر است
رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور  با بیان اینکه" طرح المپیاد درون مدرسه  ، جمعیت بالایی از دانش آموزان را تحت پوشش قرار می دهد افزود: برای پوشش  حد اکثری دانش آموزان در مسابقات ورزشی ، و توجه به مدارس ، طرح مدرسه قهرمان از سال تحصیلی 96-95 اجرایی خواهد شد
فعال سازی کانون های ورزشی در قالب طرح کانون قهرمان ،در زمینه رشته های پایه مانند شنا، ژیمناستیک و دو و میدانی  حتی برای افراد زیر 10 سال- تعامل با فدراسیون های ملی و در سطح استان با سایر هیات های ورزشی، برای  تقویت رشته های مدال آور در قالب طرح کانون منتخب ، از دیگر برنامه های اجرایی فدراسیون ورزش دانش آموزی در مدارس کشور بود که ارمیان به آنها اشاره کرد.
وی بیان کرد:  جشنواره های فرهنگی  نیز از دیگر طرح های در دست اقدام است که  در زمینه کشتی پهلوانی ، رشته های  زورخانه ای و بازی های بومی محلی ، در مقطع ابتدایی اجرا می گردد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز