رئیس کل دادگستری استان فارس:

صیانت و حفظ جایگاه دستگاه قضایی وظیفه قضات و کارکنان است

۱۳۹۵/۰۶/۰۴ - ۰۷:۲۴:۳۶
کد خبر: ۴۵۰۴۷۰
صیانت و حفظ جایگاه دستگاه قضایی وظیفه قضات و کارکنان است
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: مسئولیت صیانت و حفظ جایگاه رفیع دستگاه قضایی وظیفه تک تک قضات و کارکنان مجموعه قضایی است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، علی القاصی در جمع کارکنان جدیدالورود دادگستری فارس با تشریح وظایف و مسئولیت های تخصصی کارکنان و حساسیت های کار در دستگاه قضایی اظهارداشت: همه کارکنان دستگاه قضایی باید بهترین الگوهای رفتار سازمانی باشند.
وی با بیان اینکه وظایف مجموعه قضایی بسیارمهم ،  حساس و خطیر است بیان داشت:  مسئولیت ما در قبال مردم و در پیشگاه خداوند متعال سنگین است چرا که هرکس در جامعه مورد ظلم و تعدی واقع می شود برای دفع ظلم به دادگستری مراجعه می کند و توقع دارد در این مجموعه حقوق وی استیفا شود.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی تضمین کننده نظم و امنیت در همه بخش های زندگی اجتماعی است خاطر نشان کرد: اگر دستگاه قضایی به خوبی به رسالت خود عمل کند سایر دستگاه ها نیز در مسیر صحیح و سلامت گام بر می دارند.
رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به جایگاه رفیع دستگاه قضایی بیان داشت اگر در سایر دستگاه ها انحرافی صورت بگیرد دستگاه قضایی به عنوان یک دستگاه نظارتی وارد می شود و این موضوع را باید همه ما عمیقاً درک نماییم که در چه مجموعه حساس و با چه جایگاه رفیعی خدمت می کنیم.
القاصی با تاکید بر اینکه حضور در دستگاه قضایی متمایز از سایر مشاغل و مناصب است افزود:  ما به دستگاه قضایی وارد شده ایم که ملجاء ، پناهگاه ،  امین مردم و مظلومان باشیم و در نتیجه فعالیت ، امنیت عمومی تأمین شود.
 وی مسئولیت صیانت  و حفاظت این جایگاه رفیع را وظیفه تک تک قضات و کارکنان مجموعه قضایی خواند و یادآور شد:  باید مراقب آسیب های موجود باشیم چرا که زمینه آسیب پذیری همکاران در دستگاه قضایی بیشتر از سایر حوزه ها  است و یک لحظه قصور و کوتاهی باعث تضییع حق افراد و لطمه به جان ،  مال ، آبرو و آزادی افراد و از دست رفتن اعتماد مردم خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان فارس خاطر نشان کرد اکنون که سرنوشت شما به نحوی رقم خورده است که در این موقعیت خدمتگذار مردم باشید،  باید همواره زمینه شکوفا ساختن ، تقویت و ارتقاء این جایگاه را فراهم سازیم.
القاصی در ادامه  مسئولیت قضات و کارکنان در قبال احقاق حق و اجرای عدالت یکسان خواند و تاکید کرد:  بخش عمده ای از خدمت ارائه شده در دستگاه قضایی توسط کارمندان اداری و دفتری انجام می شود و نقش بسزایی در احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت بر عهده این دسته از کارکنان است.
وی خطاب به کارکنان جدید الاستخدام در دادگستری فارس با تاکید بر اهمیت شناخت نقش خود توصیه کرد:  تلاش کنید تا از روزمرگی ها پرهیز شود  و الگوی تمام عیار فضایل و خوبی ها ،  قانون مداری ،  نظم و خدامحوری باشید.
رئیس کل دادگستری استان فارس تاکید کرد:  در بسیاری از موارد دام هایی برای شما تنیده شده  و افراد به خاطر اهمیت نقش شما در دستگاه قضایی در کمین  لغزش از سوی شما هستند که با توسل و توکل شما به خداوند متعال و تقویت تقوای الهی و تکیه شما بر اصالت و بهره گیری از تربیت اسلامی  در خانواده  راه  را به نفوذ گران و امیال شیطانی آنان خواهد بست.
القاصی در بخش دیگری از سخنان خود، مجموعه قضایی را در زمره چند دستگاه خدمت رسان با بیشترین حجم ارباب رجوع توصیف کرد و خاطرنشان ساخت:  ارتباط مستقیم و مستمر با مردم در دستگاه قضایی نیازمند حسن خلق،  روی گشاده و در یک کلام تکریم ارباب رجوع است.
وی توصیه کرد نظم  و انضباط  شخصی و اداری در دستگاه قضایی باید الگوی همه سازمان ها و نهاد ها باشد چرا که معتقدیم انضباط اداری و شخصی ضمن پیشگیری از شکل گیری  فساد،  شخصیت حقوقی و جایگاه دستگاه قضایی  را افزایش می دهد. 
رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین به اهمیت مباحث آماری در مجموعه مدیریت استان اشاره کرد و افزود: عملکرد همه ما توسط مردم بررسی  و رصد می شود لذا با ید توجه داشته باشیم تا میزان مسئولیت پذیری و اهتمام خود را افزایش دهیم.
القاصی خاطرنشان کرد: نرم افزارهای آماری موجود علاوه بر امکان ارزیابی تک تک شعب استان، عملکرد همکاران را نیز به مدیریت استان گزارش می کند و ما در راستای پویایی هرچه بیشتر مجموعه آماری عملکرد شعب را به صورت روزانه بررسی می کنیم.
نظر شما