مدیر کل آموزش و پرورش فارس خبر داد:

شیراز میزبان چهاردهمین کنفرانس ریاضی کشور

۱۳۹۵/۰۶/۰۴ - ۱۶:۳۴:۴۹
کد خبر: ۴۵۰۷۸۵
شیراز میزبان چهاردهمین کنفرانس ریاضی کشور
مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: چهاردهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران در روزهای 16 الی 18 شهریور ماه به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار می گردد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، حمید رضا آذری با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این همایش؛ توسعه حرفه ای معلمان ریاضی در تمامی مقاطع تحصیلی، آشنایی معلمان ریاضی با جدیدترین شیوه های یادگیری، یاددهی و ارزشیابی درس ریاضی، آشنایی با روشهای جدید آموزش به کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد.
آذری با بیان اینکه این کنفرانس در تالارهای مجموعه آموزشی، فرهنگی ورفاهی فرهنگیان شیراز برگزار می گردد، گفت: شرکت کنندگان دراین کنفرانس قریب به 700 نفرازمعلمین ریاضی از همه مقاطع تحصیلی کشور، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای ریاضی دانشگاه های کشور، اساتید دانشگاه ها هستند، همچنین ارائه میزگرد جهت بررسی کتابهای جدید التالیف، ارائه 5 کارگاه آموزشی وبرپایی نمایشگاه کتاب با همکاری ناشران معتبر داخلی در حوزه ریاضی ازبرنامه های جنبی این کنفرانس می باشد.
وی افزود: در طول برگزاری کنفرانس 80 مقاله برگزیده ومنتخب توسط صاحبان این آثار به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد، همچنین حدود 200 مقاله منتخب نیز به صورت پوستر طراحی شده و توسط صاحبان این آثار به نمایش در خواهد آمد.
رئیس ستاد برگزاری کنفرانس با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری این کنفرانس از شهریورماه سال 94 توسط مسئولین آموزش و پرورش استان پیگیری شده است، گفت: پس از فراخوان این کنفرانس 535 مقاله توسط معلمان و فعالین حوزه ریاضی کشور به دبیرخانه کنفرانس در شیراز ارسال شده است  که 80 نفر از اساتید و کارشناسان مجرب این رشته به عنوان داور این مقالات را بررسی و داوری نموده اند.
وی تقدیر از معلمان و پیشکسوتان این رشته و صاحبان آثار برگزیده در آیین اختتامیه، سخنرانی سه تن از اساتید ریاضی دانشگاه های خارج از کشور و 5 تن از اساتید و فعالین حوزه آموزش ریاضی در داخل کشور را از جمله برنامه های پیشبینی شده در طول برگزاری این کنفرانس عنوان نمود.
آذری در پایان اظهار امیدواری کرد؛ برگزاری چنین کنفرانس ها ومجامع علمی بتواند زمینه ارتقاء هرچه بیشتر علمی و تخصصی معلمان و در نهایت توسعه هدفمند و متناسب آموزش درس ریاضی در مدارس را فراهم نماید.
رئیس اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی کشور نیز با اشاره به اینکه شروع فعالیت های ستاد برگزاری همایش از شهریور ماه سال 94 بوده است، گفت: برگزار کنندگان این همایش اداره کل آموزش و پرورش استان فارس و اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران هستند که با حمایت و همکاری وزارت آموزش و پرورش، انجمن ریاضی ایران، انجمن آمار ایران، شورای خانه های ریاضی برگزاری این کنفرانس را برعهده دارند.
خلیل شکوریان با معرفی مدیرکل آموزش و پرورش فارس به عنوان رئیس ستاد برگزاری کنفرانس، گفت: اعضای این ستاد شامل مدیر کل و معاونین اداره کل آموزش و پرورش فارس، رئیس اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی کشور، و دو نفر از اعضای انجمن ریاضی استان هستند که در قالب دو کمیته اجرایی با مسئولیت معاون آموزش متوسطه وکمیته علمی با مسئولیت رئیس اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران امور مربوط به این کنفرانس را برنامه ریزی و پیگیری می نمایند. 
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته توسط بخش علمی این کنفرانس از سه سخنران از اساتید ریاضی رشته ریاضی که آشنا با آموزش جدید ریاضی هستند از کشور های ایتالیا ، دانمارک و یک بانوی لبنانی همچنین 5 تن از اساتید ریاضی دانشگاه های شهید بهشتی ، شهید باهنر کرمان، صنعتی اصفهان ، دانشگاه شیراز و مرکز پژوهش های وزارت آموزش و پرورش برای سخنرانی در این کنفرانس دعوت شده است.
شکوریان در خصوص اقدامات انجام شده توسط بخش اجرایی نیز گفت: انجام مقدمات محل برگزاری کنفرانس، تهیه لوازم پذیرایی و پیگیری امور اسکان شرکت کنندگان در دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر شیراز، طراحی و چاپ پوستر، آرم و چاپ کتابچه راهنمای کنفرانس و هماهنگی به منظور اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، تفریحی جنبی و بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی شیراز و ...  برای شرکت کنندگان، از جمله این اقدامات هستند.
وی با تاکید بر اینکه فعالیت های اتحادیه معلمان ریاضی کشور خط دهنده کارهای علمی به انجمن های ریاضی استانهای کشور است، درتشریح این فعالیت ها گفت: نقد وبررسی کتاب های درسی، نقد و بررسی سؤالات امتحان نهایی، نقد و بررسی سؤالات کنکور، انتشار نشریات داخلی و سراسری، انتشارخبرنامه های استانی ازفعالیت های انجمن ها هر سه ماه یکبار، همکاری با دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش و داشتن نماینده در این دفتر برای تدوین کتب درسی، برگزاری کنفرانس های آموزش ریاضی به میزبانی استانهای کشور و همکاری با فرهنگستان علوم در زمینه پیشبرد درس ریاضی از اهم این فعالیت ها هستند که شامل جنبه های تحقیقاتی و پژوهشی می باشد.
دبیر کمیته علمی کنفرانس ریاضی کشور با بیان اینکه از تعداد 700 مقاله ارائه شده به دبیرخانه کنفرانس 450 نفر از سایر استانهای کشور و مابقی از استان فارس می باشند، گفت: پس از فراخوان  شرکت کنندگان مقالات خود را از طریق پست الکترونیکی به دبیرخانه این کنفرانس ارسال نمودند که تقریبا بیشترین آمار شرکت کنندگان از استان فارس و پس از آن استان خراسان رضوی می باشد.
 وی با اشاره به اینکه در ایام برگزاری کنفرانس 80 مقاله برگزیده توسط صاحبان آن به صورت سخنرانی و تعداد 200 اثر و مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می گردد، گفت: فرم داوری و امتیازبندی  مقالات توسط اساتید مجرب طراحی شده و هر مقاله حداقل توسط دو داور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است، همچنین در این ایام 5 کارگاه آموزشی تخصصی نیز توسط اساتید مجرب ریاضی کشور برگزار و در چندین نوبت تکرار خواهد شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز