مدیر کل آموزش و پرورش فارس :

هنر اتحادیه انجمن های اسلامی پاسخگویی به نیاز دانش آموزان است

۱۳۹۵/۰۶/۱۰ - ۱۱:۴۲:۲۶
کد خبر: ۴۵۳۴۳۲
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: پاسخگویی به نیاز دانش آموزان ،اعم از نیازهای علمی، عاطفی ،مذهبی و ... باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد و هنر اتحادیه انجمن های اسلامی پاسخگویی به این نیازها است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، حمید رضا آذری در آیین تکریم و معارفه مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان فارس ،ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر  به عنوان چهره های ماندگار  فرهنگی  گفت:اتحادیه انجمن های اسلامی ، یکی از قدیمی ترین تشکّل های دانش آموزی در کشور است که بر اساس چهار چوب مشخص فعالیت های خوبی انجام داده است .
وی گفت:عقیده ما این است که  تشکّل های غیر رسمی به دلیل داشتن انگیزه بالا، دور بودن از  بروکراسی  و اینکه بر خلاف دولت می توانند در چهار چوبی غیر رسمی فعالیت کنند ،بیشتر می توانند در آموزش و پرورش موثر باشند .
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: پاسخگویی به نیاز دانش آموزان ،اعم از نیازهای علمی، عاطفی ،مذهبی و ... باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.
آذری گفت: نگاه به فرزندان باید با در نظر گرفتن شرایط سنی و نیازهای خاص  آنها انجام شود و این عدم توجه  میتواند آسیب های جدی وارد کند.
وی  گفت: هنر اتحادیه انجمن های اسلامی  این است که نیازهای دانش آموزان را تشخیص داده و با بهره گیری از ابزار و امکانات روز  به این نیازها پاسخ دهد.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس توصیه کرد: هر کسی که می خواهد در آموزش و پرورش مشغول شود ،لازم است کتاب فطرت شهید مطهری را مطالعه نماید.
آذری گفت: شهید مطهری در کتاب خود ، توجه به نیازهای جوانان و تلاش برای پاسخگویی به  آنها از مسیر درست آن تاکید کرده و هنر ما این است که الگوهای مناسب را با توجه به نیاز آنها معرفی کنیم.
وی گفت: اگر به نیازهای ضروری دانش آموزان توجه نشود، آنها از مسیری نادرست به دنبال رفع آن خواهند بود ،باید مصداق های درست نیازهای جوانان به آنها معرفی شود، چنانچه اگر دختران ما زیبایی را در حجاب بیابند ،آنرا را در چیز دیگری جستجو نخواهد کرد .
مدیر کل آموزش و پرورش فارس  تاکید کرد: باید در دوران مدرسه ،دانش آموزان را با اصول اولیه دینی خود آشنا کرد، چرا که با ورود آنها به بازار کار  و اجتماع، این امکان وجود ندارد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم  گفت: بسیج دانش آموزی ، سازمان دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی با توجه به رویکردهای خاص خود، مکمل هم در زمینه  دستیابی به اهداف آموزش و پرورش هستند.
محمد نظری تاکید کرد: دانش آموزان به در نظر گرفتن نیاز  و سلیقه خود می توانند  به هر کدام از این تشکّل ها پیوسته و در مسیر تعالی خود از امکانات و برنامه های آنها بهره بگیرند.
حجه الاسلام و المسلمین مرادی ، امام جمعه موقت شهر شیراز نیز در این مراسم گفت:رسالت معلمین و تشکیلاتی همانند اتحادیه انجمن های  اسلامی ،انتقال دستاوردهای  انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  به نسل جدید است.
وی با تاکید بر اهمیت حضور جوانان در هر جامعه ای گفت: باید با توجه به سبک زندگی جدید و حضور عوامل آسیب زای فرهنگی همچون فضای مجازی، نسبت به برنامه ریزی برای نسل جدید اقدام کرد.
 امام جمعه موقت شهر شیراز گفت: برنامه ریزی مطلوب برای جوانان، نیازمند سواد، سوز ،سلیقه و سلامتی است که  اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی می توانند با بهره گیری از این مهم در انتقال دستاوردهای  انقلاب اسلامی به این نسل موفق باشند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز