جشن ملی سینما در شیراز برگزار شد

۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۰۲:۳۷:۰۷
کد خبر: ۴۵۶۷۶۲
جشن ملی سینما در شیراز برگزار شد
با حضور قائم مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و جمعی از سینماگران جشن ملی سینما در خانه فرهنگ جاویدان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار برنا از فارس، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: در سال های اخیر آمار نشان می دهد که فیلم های تولید شده و استقبال مردم و تعداد بلیط هایی که در گیشه ها به فروش رفته دو برابر شده است و این بیانگر این است که دست اندرکاران حوزه سینما اعم از بخش خصوصی و بخش دولتی با عشق و علاقه در جهت رونق این صنعت در کشور و حتی در جهان دست به دست هم داده اند و تلاش می کنند.
علی اصغر کار اندیش بیان داشت: باید حوزه های مختلف سینما از جمله سازمان سینمایی، بخش خصوصی، کارگردانان، تهیه کنندگان، بازیگران و سایر عواملی که در سینما فعالیت می کنند در وهله نخست این اعتقاد را داشته باشند که کاری را که انجام می دهند، ترویج فرهنگ است و سینما بهترین زبان برای ترویج و انتقال فرهنگ به مخاطب می باشد و وقتی چنین اعتقادی وجود داشته باشد قطعا کار با عشق پیش می رود.
وی ادامه داد: در حوزه هنر اگر کسی عاشق نباشد و عشق در کار نداشته باشد نمی تواند انگیزه های مادی او را به کار و تلاش وادارد.
کاراندیش تاکید کرد: زمانی سینمای ما موفق خواهد بود که با انگیزه و عشق به کار پرداخته شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: امروز سینمای ما در جهان حرف برای گفتن دارد و من امیدوارم در شیراز که مهد علم و فرهنگ و هنر است، این صنعت بیش از جاهای دیگر کشور بدرخشد و توسعه پیدا کند.
جشن ملی سینما
وی با تقدیر از مدیر کل و مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به دلیل اهتمام به حوزه های مختلف فرهنگی و هنری به خصوص سینما، خطاب به سینماگران گفت: بدانید شما که در جوانی تمام هم و غم خود را برای پیشرفت سینما گذاشتید امروز مورد احترام، تقدیر و تجلیل همگان هستید.
کاراندیش اظهار کرد: ما هم بنابه وظیفه ای که داریم در وزارتخانه در خدمت اهالی سینما هستیم و هر چه در توان داریم در جهت ارتقای کمی و کیفی سینما به کار خواهیم بست.
جشن ملی سینما
نظر شما