رئیس کل دادگستری فارس:

مسئولین قضایی خادم مردم در عرصه احقاق حق و اجرای عدالت هستند

۱۳۹۵/۰۷/۰۷ - ۰۹:۳۶:۳۰
کد خبر: ۴۶۲۵۶۱
مسئولین قضایی خادم مردم در عرصه احقاق حق و اجرای عدالت هستند
رئیس کل دادگستری فارس گفت: مسئولین قضایی خادم مردم در عرصه احقاق حق و اجرای عدالت هستند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، علی القاصی در افتتاح طرح مشاور رایگان در مساجد شیراز که همزمان با هفته دفاع مقدس انجام شد با حضور در جمع نمازگزاران مسجد حضرت رسول اکرم (ص) شیراز گفت : خدمت خالصانه به مردم شریف و انجام وظیفه در قبال مردمی که ولی نعمت و صاحبان این نظام و کشور هستند؛ وظیفه و تکلیف همه مسئولین است .

 رئیس شورای عالی بسیج حقوقدانان استان با اشاره به شیوه حکومت داری در نظام ولایی گفت: مبنا و محور خدمت برای مسئولین پذیرش این حقیقت است که مسئولین نماینده و خدمتگذار مردم هستند و بزرگترین مسئولیت آنان  خدمت به مردم است .

وی با تاکید بر اینکه خدمت در دستگاه قضائی بر همین مبنا واقع شده و مسئولین قضایی خود را خادم مردم در عرصه احقاق حق و اجرای عدالت می دانند تصریح کرد : عدالت زیر بنای امنیت و آرامش جامعه است و برهمین اساس آنچه سرلوحه و اساس کار دستگاه قضایی است رسیدگی به تظلمات ، دادخواهی و فصل خصومت است .
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس به حساسیت مسئولین قضایی استان نسبت به تسریع در رسیدگی به پرونده ها و کاهش اطاله دادرسی و کوتاه کردن فرایند رسیدگی ها پرداخت و افزود : دستگاه قضایی در استان فارس با تمام ظرفیت و توان در کلیه واحدهای قضایی به ارائه خدمات با بهترین کیفیت می پردازد .
 القاصی تصریح کرد: در مجموعه قضایی فارس تکریم ارباب رجوع و احترام به مردم همواره مورد تاکید و سرلوحه کار است و به همین منظور کلیه مسئولین قضایی از مرکز استان تا دورترین حوزه قضایی یک روز کاری خود را به ملاقات حضوری و استماع مشکلات قضایی مردم اختصاص داده اند .
وی فلسفه حضور مسئولین قضایی استان در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) را ملاقات بی واسطه با مردم و بررسی مسائل حقوقی و قضایی آنان از نزدیک و حضور در جمع مردم شریف شیراز خواند و تأکید کرد: مسئولین قضایی از جنس مردم و درمیان مردم هستند .
رئیس شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فارس در ادامه تامین امنیت همه آحاد جامعه را وظیفه دستگاه قضایی و نهاد های امنیتی خواند و خاطر نشان کرد : همه کسانی که از فضای سرزمینی ایران و تحت لوای نظام مقدس جمهوری اسلامی به سر می برند از حمایت قانون برخوردارند.
القاصی تصریح کرد : در نظام جمهوری اسلامی تمام مردم جامعه از هر طیفی و گروهی از حقوق مساوی برخوردارند  و در دادرسی نیز هیچ کسی بر دیگری برتری ندارد و همگان یکسان و برابر از پوشش و حمایت قانون برخوردار می باشند .
وی دستگاه قضایی را پیشرو و پیشگام احقاق حق و اجرای عدالت در نظام اسلامی ارزیابی کرد و افزود : دغدغه همه مسئولین قضایی استان و دیگر مسئولین امنیتی تحقق این امر است که امنیت و آرامش هیچ یک از شهروندان در استان در معرض تهدید و مخاطره قرار نگیرد .
با برگزاری دیدار مردمی رئیس کل و مسئولین قضایی استان طرح مشاور رایگان قضایی در مساجد نیز آغاز گردید
در این طرح که با محوریت بسیج حقوقدانان استان فارس اجرا می گردد در 90 مسجد سطح شهر شیراز با حضور یک نفر از حقوقدانان بسیجی، مشاوره حقوقی رایگان به نمازگزاران و مراجعان ارائه می گردد .
هدف این طرح افزایش آگاهی های حقوقی مردم و همچنین ارشاد و معاضدت قضایی به صورت رایگان و در دسترس می باشد که از جمله طرح های تدوین شده در شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فارس است.  
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز