پرده برداری از آخرین تابلوی عاشورایی فرهنگیان فارس

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۱۶:۲۷:۴۵
کد خبر: ۴۶۸۰۵۱
پرده برداری از آخرین تابلوی عاشورایی فرهنگیان فارس
رییس اداره امورفرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس گفت: امسال برای دوازدهمین سال پیاپی تابلوی عاشورایی با عنوان " سیمای قدسیان " که هر سال توسط فرهنگیان فارس ترسیم می شود، در شب عاشورای حسینی پرده برداری خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس ، سعید رضا کامرانی گفت: از دوازه سال قبل یک گروه هنری از فرهنگیان فارس برآن شدند تا  هر سال یک تابلو با محتوای فلسفه نهضت امام حسین ( ع ) و یاران با وفایش را ترسیم کنند  که این فعالیت هنری تا کنون  در محل هیات انصار اباعبدا...الحسین ( ع )، تحقق یافته است.
وی حضور خود در این گروه هنری را مایه افتخار دانست و افزود: مهمترین ویژگی این رویداد هنری این است که همه هنرمندان از شب اول محرم در محل هیات به صورت زنده همراه با نوای نوحه خوانان و سینه زنان به آفرینش تابلویی در رثای شهدای کربلا در ابعاد پانزده متر می پردازند و کار هنری به طریقی سازماندهی و هدایت می شود که در عصر تاسوعا به پایان می رسد و در شب عاشورای حسینی نیز با حضور خیل ارادتمندان به اهل بیت و سید الشهدا ( ع ) در محل هیات، رونمایی می شود.
عضو شورای تربیتی استان با بیان این که قیام امام حسین ( ع )، نه یک حادثه که یک فرهنگ پربار و غنی است گفت: هرکسی از زاویه دید خود به این قیام می نگرد و در برابر مظلومیت آن امام بزرگوار ابراز احساسات می کند، رییس اداره امورفرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس گفت: عزاداری به هر شکلی که باشد اگر مغایر با آموزه های دینی و انسانی نباشد، دارای ارزش و منزلت است از اشک ریختن گرفته تا مراسم سینه زنی و مرثیه سرایی.
کامرانی تاکید کرد: در این مسیر می توان از فعالیت های فرهنگی، هنری و پژوهشی ماندگاری همچون شعر، موسیقی، داستان، نمایش، خوشنویسی، فیلم و هنرهای مدرن امروزی نیز بهره برد که گاهی تاثیرش بیشتر و ماندگارتر خواهد بود.
مسئول امور فرهنگی و هنری دانش آموزان و فرهنگیان فارس در ادامه در مورد تربیت حسینی افزود: مطمئنا آرزوی دیرینه هرانسانی است که مهمترین سرمایه عمرش، یعنی فرزندانش را به بهترین وجه تربیت کند تا به جایگاه واقعی یعنی خلیفه الهی برسد وبی تردید اولیا الهی و اهل بیت عصمت و طهارت می توانند بهترین الگو در این زمینه باشند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر به اطرافمان توجه کنیم آنانی که اهل مسجد، محراب و حسینیه هستند، از نظر تربیتی در مرتبه بالاتری قرار گرفته اند تا جایی که حتی سیاستمداران و مستشرقین جهانی همچون مهاتا گاندی رهبرهندوستان، محمد علی جناح رهبر بزرگ پاکستان، چارلزدیکنز نویسنده معروف انگلیسی، واشنگتن ایروینگ مورخ مشهور آمریکایی، آنتوان بارا نویسنده متفکرمسیحی و صدها صاحب نظر جهانی از شخصیت حسین بن علی ( ع ) به عنوان الگو، نمونه و رهبر انسان ها یادکرده اند و برای ما شیعیان، جای بسی مباهات است که حسین ( ع ) امام و پیشوای ماست.
رییس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس  با اشاره به اینکه وقتی نام محرم به گوشمان می خورد، خاطره گرامیداشت سالار شهیدان و یاران با وفایش در ذهن هرشنونده ایی، جان می گیرد، بیان داشت: مولا، حسین بن علی ( ع ) تنها متعلق به شیعیان و مسلمانان نیست و هر دین و مسلک و آیینی که بویی از آزادگی برده باشد، نام حسین ( ع ) برایش بیگانه نخواهد بود.
 وی در ادامه تصریح کرد: شاید نتوان تعریف جامعی که مورد قبول همه آحاد جامعه باشد از محرم ارائه کرد اما به نظرم محرم، محور آزادگی است و این به دست نمی آید جز عشق، شهادت، ایثار و از خود گذشتگی. محرم یعنی امام حسین علیه السلام، محرم یعنی آماده جهاد شدن در زیر پرچم سالار شهیدان و محرم یعنی خاطراتی ازکودکی، پیری و مرگ با ذکر یا حسین ( ع ).
کامرانی در ادامه  خاطرنشان کرد: در یازده سال گذشته از تابلوهای ساقی طفلان، آخرین سجده، بی تاب حسین، رعنای کربلا، پروانه های عاشق، آخرین سرباز، دست نیاز، خرابه شام، بیرق ماندگار، زنجیر آسمانی و دلنوشته های حسینی رو نمایی شده است و شب عاشورای امسال نیز به عنوان دوازدهمین و آخرین تابلوی عاشورایی با عنوان سیمای قدسیان و با آرزوی ظهور حضرت ولی عصر ( عج ) رونمایی خواهد شد.
گفتنی است هنرمندان مطرح استان فارس از جمله علیرضا کریم پور، مجتبی زردشت، کاظم زردتشت، زینب بازدار و سعید رضا کامرانی در آفرینش این اثر هنری، نقش آفرینی می کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز