فرماندهی انتظامی استان فارس:

جلوگیری از وقوع ناهنجاری های اجتماعی با حمایت از کودکان بی سرپرست

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۱۶:۳۵:۵۳
کد خبر: ۴۶۹۸۳۱
جلوگیری از وقوع ناهنجاری های اجتماعی با حمایت از کودکان بی سرپرست
فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه اگر کودکان بی سرپرست و بد سرپرست مورد حمایت قرار نگیرند ممکن است در آینده به افراد هنجار شکن تبدیل شوند، گفت: در صورت حمایت، این کودکان می توانند افراد موثری برای جامعه باشند و از ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،سردار "احمد علی گودرزی" در " پنجمین نشست منطقه ای هم اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست "، بیان کرد: همه ما نسبت به انسان هایی که به گونه ای نتوانسته اند در جامعه شرایط لازم برای رشد ، ترقی و کمال را پیدا کنند مسئولیت داریم.
وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی خانه گریزی دختران ، کودکان خیابانی ، فرار از مدرسه ، خشونت ، خودکشی ، اعتیاد ، سرقت و سایر ناهنجاریهای روانی و اجتماعی از الگوهای تربیتی نادرست در خانواده ها نشأت می گیرد .
فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: شهروندان عمدتا" از تلفن 123 اورژانس اجتماعی بهزیستی بی اطلاع می باشند و پیدا شدن کودکان را به پلیس 110 اعلام می کنند که با توجه به ماموریت های فوریتی پلیس در خصوص امنیت جامعه، در مواردی تداخل و مشکلاتی را به وجود می آورد.
سردار گودرزی از راه اندازی سامانه بانک اطلاعاتی بیماران اوتیسم در سایت ناجا خبر داد و گفت: ارائه خدمات با استفاده از کدی که همراه بیماران است، انجام می شود و از آنجا که احتمال گم شدن اینگونه بیماران به علت شرایط خاصی که دارند، زیاد است به همین منظور پلیس می تواند با استفاده از این کد و با مراجعه به بانک اطلاعاتی به مشخصات اینگونه افراد دسترسی پیدا کرده و به خانواده آنها اطلاع دهد.
وی ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت نیروی انتظامی در این راستا، گفت : به همین منظور و در راستای کاهش ناهنجاری های اجتماعی، مراکز مشاوره و همچنن اورژانس اجتماعی در فرماندهی انتظامی استان راه اندازی و در این راستا فعالیت می کنند.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در یک سال گذشته بیش از 10 هزار پرونده در کلانتری ها و پاسگاه های استان تشکیل شده است که 5/75 درصد آنها توسط مشاوران و مددکاران به مصالحه انجام شده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز