معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس:

المپیاد بازوی توانمند برای اجرای فعالیت ها ورزشی مدارس است

۱۳۹۵/۰۷/۲۶ - ۱۵:۳۴:۴۸
کد خبر: ۴۷۰۳۰۹
المپیاد بازوی توانمند برای اجرای فعالیت ها ورزشی مدارس است
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای یک بازوی توانمند برای اجرای فعالیت های ورزشی در مدارس است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، محمد جعفری با بیان اینکه میانگین کشوری  مشارکت دانش آموزان در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای 42 درصد می باشد افزود: استان فارس در سال تحصیلی گذشته با پوشش 68 درصدی دانش آموزان در این طرح   ، توانست رتبه نخست کشور را در زمینه جذب دانش آموزان در طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای از آن خود کند.
وی گفت: با توجه به اینکه این طرح در دل مدرسه اجرا می شود و ستاد برگزاری آن  متشکل از عوامل اجرایی مدرسه  می باشد ، تا کنون با کمترین هزینه نتیجه مطلوبی را به همراه داشته است .
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس افزود: در راستای تقویت این طرح در سطح استان،  تا کنون  دوره ضمن خدمت 16 ساعته مربوط به  المپیاد ورزشی درون مدرسه ای  و مدیریت مسابقات ورزشی  در بسیاری از شهرستان ها و مناطق استان برگزار و بسیاری از مدیران ، معاونین پرورشی و دبیران تربیت بدنی مدارس استان  نیز در این زمینه توجیه شده اند.
رئیس اداره تربیت بدنی وفعالیتهای ورزشی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: نیروی انسانی یکی از ابزار مهم در اجرای درس تربیت بدنی است و هم اکنون 2 هزار و دویست  معلم تربیت بدنی در سطح استان  مشغول به فعالیت هستند .
عباس حاجی زاده  افزود: در سال جاری نیز  48 معلم تربیت بدنی در قالب  دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان پیش دبستانی  وشرکتی به این مجموعه افزوده شده اند .
وی از توزیع  کتاب راهنمای  معلم در بیشتر مقاطع تحصیلی خبر داد و گفت: تنها در برخی از پایه های تحصیلی  این مهم انجام نشده که در آینده نزدیک انجام خواهد شد.
رئیس اداره تربیت بدنی وفعالیتهای ورزشی آموزش و پرورش فارس  در زمینه  فضا و تجهزات ورزشی به عنوان یکی از ابزار مهم درس تربیت بدین  نیز گفت: با رویکرد مناسبی که در آموزش و پرورش  فارس وجود دارد ، در سال گذشته 5 زمین چمن مصنوعی در سطح استان نصب شده و 10 پروژه دیگر نیز در این زمینه نیز در دستور کار ما قرار دارد.
حاجی زاده همچنین از توزیع  حدود 4 هزار میلیار  ریال  تجهیزات مختلف ورزشی در سطح مدارس استان خبر داد .
اجری دوره های ضمن خدمت برای بیش از 12 هزار  معلم تربیت بدنی با ظرفیت 160 هزار نفر ساعت، برگزاری جشنواره خلاقیت  معلمان تربیت بدنی  نیز از دیگر اقدامات مهم اداره تربیت بدنی  آموزش و پرورش فارس در سال گذشته  بوده که حاجی زاده به آنها اشاره کرد.
رئیس اداره تربیت بدنی وفعالیتهای ورزشی آموزش و پرورش فارس همچنین از آغاز  فعالیت  کانون های درون مدرسه ای از سال گذشته در آموزش و پرورش فارس خبر داد و گفت: تا کنون  100 کانون ورزشی درون مدرسه در سراسر استان شکل گرفته  که بیشترین این کانون ها در مناطق محروم مستقر می باشند .
حاجی زاده گفت: در همین راستا  360 کانون برون مدرسه ای نیز به صورت خود گردان  در سراسر فارس مشغول به فعالیت شده اند  و 20 کانون حرکات اصلاحی ساختار قامتی نیز در سال گذشته در فارس فعال شده اند .
وی با اشاره به برگزاری طرح حیاط پویا در مدارس فارس گفت:  در بیش از 70 درصد مدارس ابتدایی استان  فارس این طرح اجرا شده و بیش از 80 درصد مدارس استان نیز  در مقاطع مختلف تحصیلی مجری طرح ورزش صبح گاهی بوده اند. 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز