رئیس کل دادگستری استان فارس مطرح کرد:

لزوم تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۰۹:۳۷:۱۴
کد خبر: ۴۷۰۹۸۸
لزوم تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس با تأکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی گفت: خدمت کنندگان در سازمان ها و مؤسسات، باید با کمال عدل و انصاف با ارباب رجوع، برخورد کنند و با ایجاد رویه های اداری، زمینه دیدار مستقیم و بی واسطه با مسئولان و تعامل دو سویه با مردم را در راستای خدمت رسانی بهتر و رفع نقاط ضعف فراهم کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،علی القاصی مهر در نوزدهمین جلسه دیدار مردمی رئیس کل و مسئولان ومعاونین قضایی دادگستری استان فارس به درخواست های 56 تن از مراجعان در چارچوب قوانین پاسخ داد.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس  با بیان اینکه مسئولان با رعایت عدل و انصاف در محیط های کاری، زمینه گسترش عدالت در کل جامعه را فراهم می شود و علاوه بر آن به وظیفه بزرگ و الهی خویش به درستی عمل کرده و هدف خداوند و انبیاء الهی یعنی برقراری قسط در میان توده مردم را در مملکت اسلامی، تحقق می بخشند گفت: این امر در دستگاه قضایی به لحاظ شأن و منزلت و جایگاه امر قضا در اولویت برنامه های اجرایی این مجموعه قرار دارد.
وی افزود:  آشکار شدن نقاط ضعف و قوت دستگاه بر مدیران  و رفع موانع خدمت رسانی باعث می شود رضایت و اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضایی بیش از پیش تقویت شود. 
رئیس کل دادگستری استان فارس خاطر نشان ساخت: با تأکیدات انجام شده مسئولان قضایی در شهرستان ها و مرکز استان با اختصاص یک روز کاری، به صورت هفتگی به بررسی مشکلات قضایی مردم می پردازند. این در حالی است که در هفت ماهه امسال رئیس کل و معاونین دادگستری استان در قالب 19 برنامه ملاقات مردمی مشکلات قضایی و حقوقی و درخواست های بیش از 800 نفر از مراجعان را در حوزه ریاست دادگستری استان بررسی و دستور پیگیری و نظارت صادر کردند.
عمده ترین تقاضای مراجعان در ملاقات  با مسئولین قضایی استان در سال جاری را  تسریع در رسیدگی ها ، تقاضای عفو و تخفیف مجازات ، مرخصی زندانیان و اعمال ماده 477 آئین دادرسی کیفری  تشکیل می دهد.
 دیدار های مردمی مسئولان قضایی استان فارس هرهفته با حضور علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان فارس، علی مومن حسین پور معاون قضایی، ارسلان اشرافی معاون منابع انسانی و رحیم حقیقی قاضی حوزه ریاست دادگستری استان در ساختمان مرکزی دادگستری استان فارس برگزار می شود.
 مراجعان می توانند شنبه هر هفته با در دست داشتن مشخصات پرونده قضایی و تقاضای مکتوب خود با حضور در حوزه ریاست دادگستری استان فارس، وقت ملاقات حضوری با رئیس کل دادگستری استان دریافت کنند.
نظر شما