مدیر کل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

نمایش و تئاتر زندگی شهدا یک سر سوزن از سبک زندگی خانواده شهدا است / سبک زندگی شهدا برای نسل جوان تعریف شود

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۱۸:۳۴:۳۲
کد خبر: ۴۷۱۳۶۴
نمایش و تئاتر زندگی شهدا یک سر سوزن از سبک زندگی خانواده شهدا است / سبک زندگی شهدا برای نسل جوان تعریف شود
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس گفت: آنچه از زندگی شهدا بر روی صحنه نمایش و تئاتر می رود، یک سر سوزن از سبک زندگی سازمانی، انقلابی و جهادی خانواده شهدا است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، سردار خداداد ابراهیمی در آیین تقدیر از عوامل تئاتر مهنا در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: باید سبک زندگی شهدا را با هنر خط، نقاشی، مجسمه سازی و خاطره نویسی و خاطره گویی پاس بداریم.
ابراهیمی با بیان اینکه زندگی شهدا قطعا بیش از این ها مباحث تربیتی دارد افزود: در "مهنا" موضوع عاطفه خانوادگی، اخلاق سازمانی، دفاع از ناموس، دفاع از حیثیت، دفاع از میهن، تبعیت از امام، فریب نخوردن از دشمن و همه فضائل اخلاقی به اندازه سر سوزنی به نمایش در آمد.
وی از چاپ کتاب نمایشنامه مهنا توسط اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در آینده ای نزدیک خبر داد.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز به خاطر تصویب ساخت یادمان هواپیما و مجسمه شهید عباس دوران و نصب آن در میدان الله شهر شیراز خواستار توجه بیشتر نسبت به آرامگاه آن شهید در گلزار شهدا شد.
وی بیان داشت: کوتاهی هایی در حق شهدا به خصوص شهید دوران شده است که امیدوارم با تشویق مردم، سبک زندگی آنان به خصوص برای نسل جوان تعریف و بازگویی شود و به عنوان یک الگو و اسطوره عباس دوران ها را برای نسل های آینده معرفی کنیم.
ابراهیمی با بیان اینکه بصیرت عباس دوران باعث شد آن شهید کاری کند که نیروی هوایی سربلند باشد، افزود: البته نیروی هوایی در جریان انقلاب، دفاع مقدس و در حال حاضر همواره مایه افتخار و سربلندی بوده اند و جا دارد دست تک تک عزیزان نیروی هوایی و ارتش را ببوسیم.
تئاتر «مهنا» روایت زندگی شهید عباس دوران از زبان همسرش است که از زمان حال شروع می‌شود پس از آن به مرورخاطرات آغازین زندگی شخصی شهید دوران با همسرش تا زمان شروع جنگ، شهادت و بعد از آن می‌پردازد.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز