مدیرکل آموزش وپرورش فارس خبرداد:

مشارکت بیش از ۵۶۰ هزار دانش آموز فارسی در انتخابات شورای دانش آموزی

۱۳۹۵/۰۸/۰۳ - ۱۲:۴۱:۵۰
کد خبر: ۴۷۳۳۱۶
مشارکت بیش از  ۵۶۰ هزار دانش آموز فارسی در انتخابات شورای  دانش آموزی
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: بیش از 560 هزار دانش آموزان فارسی همزمان با سراسر کشور در انتخابات شورای دانش آموزی شرکت کردند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، حمید رضا آذری در آیین استانی آغاز انتخابات شورای دانش آموزی فارس در آموزشگاه متوسطه دخترانه شهیدان پژمان ناحیه 2 شیرازگفت: در نوزدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی مدارس فارس 561 هزار دانش آموز شرکت می کنند.
وی افزود: این انتخابات در 5800 مدرسه فارس برگزار می گردد که 247 هزار تن از آنها پسر و 287 هزار تن نیز دختر می باشد .
مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه " دانش آموزان از پایه چهارم ابتدایی تا  پیش دانشگاهی  می توانند در این انتخابات شرکت کنند" افزود: در انتخابات سال جاری 9 هزار  کاندیدا معرفی شده اند  که 33 هزار تن از  آنها برای مدت یک سال به عنوان نمایندگان شورای دانش آموزی مدارس فارس انتخاب خواهند شد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم تاکید کرد: شورای دانش آموزی به عنوان یکی از ارکان شش گانه در آیین نامه اجرایی مدارس تعیین شده است و در سند تحول بنیادین نیز یکی از ساحت های شش گانه برای دستیابی به حیات طیبه ، ساحت سیاسی- اجتماعی است که  شورای دانش آموزی در راستای تحقق  آن شکل گرفته است.
محمد نظری گفت: انتخابات شورای دانش آموزی به طور آزمایشی و از سال گذشته در مدرسه شهیدان پژمان ناحیه 2 شیراز به صورت الکترونیکی برگزار شد  و در سال جاری نیز  علاوه بر این آموزشگاه تعداد زیادی از مدارس فارس  نیز روند انتخابات شورای دانش آموزی را الکترونیکی نموده اند.
وی با تاکید بر اینکه " انتخابات شورای دانش آموزی یک انتخابات نمادین  نیست " افزود: روند انتخابات شورای دانش آموزی بر اساس شایسته سالاری و بر گرفته از رفتار و ذهن پاک و اخلاص  دانش آموزان است و  می تواند به عنوان یک الگوی  مناسب برای سایر انتخابات ملی مطرح شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: تاکید بر  شایسته سالاری ،عدم دخالت منافع شخصی در انتخابات ، حفظ رفاقت در عین رقابت و تاکید بر مشارکت در تصمیم گیری های مدرسه  از مهمترین ویژگی های انتخابات شورای دانش آموزی است.
نظری خطاب به دانش آموزان یاد آور شد: مسئولین مدارس وظیفه تامین فضا و شرایط  مناسب  برای حضور فعال شما در این انتخابات  و شورا را دارند و از آن پس شما منتخبین شورای دانش آموزی  هستید که باید در کنار اولیای مدرسه و سایر تشکل های دانش آموزی ،با اهمیت دادن به نقش و کارایی خود در فرایند تصمیم گری مدرسه ،حضور فعال داشته  و جایگاه این شورا  را مستحکم نمایید.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز نیز در این مراسم گفت: هدف انتخابات شورای دانش آموزی مشارکت دانش آموزان در تصمیم گیری ها   و همکاری در اداره مدرسه می باشد.
بهروز پرنیان تاکید کرد: انتخابات شورای دانش آموزی انتخاباتی نمادین نیست ، چرا که دانش آموزان با نقش آفرینی مطلوب در محیط آموزشگاه  ، این شورا را در دست یابی به اهداف خود کمک می کنند.
گفتنی است اعضای شورای دانش آموزی مدارس ، با تاکید بر آیین نامه وزارتی و بر اساس تعداد دانش آموزان هر مدرسه تعیین می شود.
بر این اساس در مدارس دوره ابتدایی با  100 دانش آموز، 5 عضو اصلی و 2 علی البدل، از 101  تا 150 دانش آموز 7 عضو اصلی  و 2 عضو علی البدل، از 151  دانش آموز به بالا  نیز 9 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل انتخاب می شود.
در دوره متوسطه اول و دوم نیز  تا 250 دانش آموز 5 عضو اصلی و 2 علی البدل، از 250 تا 350 دانش آموز 7 عضو اصلی و 2 علی البدل، از 350 تا 550 دانش آموز،  9 عضو اصلی و 2 علی البدل و  از 550  دانش آموز به بالا نیز  11 عضو اصلی و 2 علی البدل انتخاب می شوند .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز