نماینده ولی فقیه در فارس:

باید از مرقد امامزادگان به‌گونه‌ای مطلوب حراست شود

۱۳۹۵/۰۸/۰۷ - ۱۵:۵۰:۱۸
کد خبر: ۴۷۵۱۶۸
باید از مرقد امامزادگان به‌گونه‌ای مطلوب حراست شود
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: باید از مرقد امامزادگان که سرمایه های معنوی هستند، به‌گونه‌ای مطلوب حراست شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، آیت الله اسدالله ایمانی، در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت حضرت علی بن حمزه (ع) و نکوداشت مرحوم آیت الله محمدعلی شیخ موحد که در حرم مطهر این امامزاده در شیراز برگزار شد،  اظهار داشت: مرقد امامزادگان، سنگ صبور و مضجع پاکشان بارانداز فکری جامعه و پناهگاه شیعیان جهان است و باید از این سرمایه‌های معنوی به‌گونه‌ای مطلوب حراست شود.
وی، استقبال مردم از زیارتگاه‌ها را کاری قابل ستایش دانست و گفت: اهل بیت(ع) و امامزادگان (ع) حامی اصلی این کشورهستند و در بحران‌ها ما را یاری می‌کنند
امام جمعه شیراز در ادامه با تجلیل از شخصیت آیت الله محمدعلی شیخ موحد(ره)، افزود: مرحوم آیت‌الله موحد تمام عمر خود را برای ترویج فقه جعفری و تبیین اندیشه شاگردان آن امام همام هزینه کرد و برای توسعه فقه اهل‌بیت (ع) و دروس حوزوی تلاش فراوانی انجام داد و طلاب و شاگردان بسیاری تحویل جامعه داد.
وی تصریح کرد: مرحوم آیت الله موحد هیچ گاه برای راحتی خویش تلاش نکرد، بلکه برای احیای ارزش‌های نبوی و قرآن کریم تمام تلاش خود را بکار بست.
آیت الله موحد
عدم توجه به امامزادگان بحران عقلی و علمی به دنبال دارد
در این مراسم همچنین آیت الله علی شیخ موحد، فرزند مرحوم آیت‌الله موحد نیز گفت: تأثیر امامزادگان در ثبات ایمانی و اعتقادی ایرانیان بسزا بوده و عدم توجه به آنان بحران عقلی و علمی را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به ویژگی های مرحوم آیت الله موحد، خاطرنشان کرد: دانش دینی، شاگرد پروری، استقلال و باور داشتن به نعمات خداوندی از مهم ترین خصوصیات و ویژگی های ایشان بود.
آیت الله موحد
تجلیل از علما سبب شناساندن آن ها به نسل جوان و ترویج علم می‌شود
دبیر برگزاری سالروز شهادت علی بن حمزه (ع) نیز در این مراسم گفت: تجلیل و تعظیم حضرت علی بن حمزه (ع) و تکریم علمایی که در جوار آن حضرت مدفون هستند، همزمان برگزار می‌شود و این تجلیل سبب شناساندن علما به نسل جوان و ترویج علم می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوفاضل رضوی اردکانی، با اشاره به تاثیر تجلیل ازعلما و بزرگان بر تربیت نسل‌ها، تصریح کرد: اگر جوانان بدانند به علما و دانشمندان احترام گذاشته و بعد از سال‌ها نام و یاد آنها زنده نگهداشته می‌شود، به سمت علم آموزی رو می‌آورند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز