معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس

اصلاح ساختار آموزشی و تامین و تربیت نیروی انسانی مستلزم برنامه ریزی دقیق است

۱۳۹۵/۰۸/۱۱ - ۱۲:۴۲:۲۵
کد خبر: ۴۷۷۱۴۰
اصلاح ساختار آموزشی و تامین و تربیت نیروی انسانی مستلزم برنامه ریزی دقیق است
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس گفت:برای اصلاح ساختار آموزشی ،تامین و تربیت نیروی انسانی باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس ، غلامعلی حق شناس در بازدید از مراکز آموزشی شهرستان استهبان گفت:برای تحقق اهداف و چشم اندازه های نظام تعلیم و تربیت  نیاز به تغیرساختار آموزشی و تربیت نیروهای خلاق و کارآزموده است که این امر محقق نمی شود مگر با بررسی نقاط قوت و ضعف و شناسایی فرصت ها و تهدیدها.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: ما اعتقاد قلبی داریم همکاران ما هر کدام نیروهای کیفی هستند که بسیاری از آنها از توانایی های بالایی برخوردار بوده که می توانند در سطح کلان مدیریت کنند.
حق شناس داشتن نیروهای خلاق و بادانش را بزرگترین سرمایه دستگاه تعلیم و تربیت دانست و افزود: در راستای اندیشه نوگرایی و فرا نوگرایی سیستم آموزشی، بویژه در کشور ما که در حال توسعه می باشد، نیازمند  مدیریتی خلاق ، باهوش و برنامه ریزی دقیق هستیم.
وی با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: توسعه و جلب مشارکتها  توسط افراد خیر و نیک اندیش  و توجه به پتانسیل شهرستان در این زمینه می تواند به نظام آموزشی کمک کرده تا رسالت اصلی  آموزش و پرورش به درستی رقم بخورد.
حق شناس گفت :امروزه ما نمی توانیم به تنهایی بارسنگین تعلیم و تربیت را به دوش بکشیم و این هنر مدیریت هست که به کمک آموزش و پرورش آمده تا با همفکری و هم اندیشی سایر دستگا ه ها ،  اولیاء دانش آموزان و مردم خیر اندیش  در جذب مشارکت ها موفق بوده تا گوشه ای از هزینه های سنگین این مهم را جبران نماییم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس افزود: پذیرفته نیست  مدیران ما پشت میز نشسته و منتظر معجزه باشند چو ن با این نوع تفکر  نظام تعلیم و تربیت دچار آسیب می شود. 
وی خطاب به اعضای شورای معاونین شهرستان استهبان  گفت: اگر بخواهیم بدون برنامه کار کنیم، خیلی راحت است ولی بی شک خیانت کرده ایم و اولین کاری که یک مدیر بابد انجام دهد، این است که با برنامه ریزی دقیق راه های پیش رو را هموار سازد.
حق شناس با  تاکید بر اهمیت  تهیه  برنامه عملیاتی توسط مدیران گفت: :هدف اصلی ، کیفیت بخشی  به نظام آموزشی است.
وی تصریح کرد: به تشکیلات شورای دانش آموزان، شورای معلمان و انجمن اولیا و مربیان مدارس  اهمیت بدهد، زیرا این سه مهم  برای ما بسیار حیاتی و ضروری می باشد و مدیران مدارس نباید به شورای معلمان بعنوان یک سیستم تصنعی و تشریفاتی نگاه کنند.
نظر شما