مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

۱۳ آبان حماسه ای فرهنگی و اخلاق فردی است

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۰۷:۵۶:۲۵
کد خبر: ۴۷۷۹۰۸
۱۳ آبان حماسه ای فرهنگی و اخلاق فردی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس،١٣ آبان را عرصه حماسه‌ای فرهنگی برای تجدید پیمان با آرمان‌های استکبارستیزانه امام راحل دانست وگفت: این مناسبت شاخصی برای رعایت اخلاق فردی درجامعه و اولویتی جهت فرهنگ عمومی است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، بهزاد مریدی با پاسداشت شکوه سیزدهم آبان، اظهارداشت: مردانگی،ایثار،از خود گذشتگی و دشمن ستیزی با سران کفر چنان مقدس است که یاد شهیدان این روزهای بزرگ و پرخاطره سیزده آبان، همیشه در جانها جاودان باقی خواهد ماند و حوزه فرهنگ فارس نیز با سلام بر"نون و قلم" و پژوهندگان راه حقیقت، روز دانش و دانش آموز را صدای انقلاب  می داند که از دلهای پاک نسل جوان برخاست، چرا که نهضت اسلامی به آنها احساس غرور انگیز شخصیت و معنویت داد.
وی ١٣ بیان کرد:  اینک ما مانده ایم با خاطرات آن روزها و می دانیم که امروز اگر به سایه راحت نشسته ایم، مدیون استقامت شهیدانی هستیم که در آشوب ظلمت چیره، به مصاف شب رفتند تا ایمان خفته انسان را به سامان صبح برسانند. یاد همه شهیدان دانش آموز، گرامی و خاطره سیزدهم آبان در جانها جاودانه باد!
اخلاق فردی اولویت فرهنگ عمومی است
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اعلام اینکه در چهارصد و شصت و ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی، روز ١٤ آبان به عنوان «روز فرهنگ عمومی» مورد تصویب قرار گرفت و برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد، افزود: اینک مناسبت یاد شده در تقویم رسمی کشور ثبت شده و هرساله این روز، شاخصی برای پرداختن به مقوله خطیر"فرهنگ عموی" محسوب می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس اظهار داشت: تلاش داریم تادر استان ادب پرورفارس، رعایت اخلاق فردی درجامعه را مورد بررسی و در اولویت فرهنگ عمومی قرار دهیم تا نشرادبیات غنی ایران اسلامی،باعث تقویت اخلاق در تک تک افراد و جریان سازی آن در جامعه شود.
مریدی تصریح کرد: با توجه به پیامدهای رعایت نکردن اخلاق درجوامع و آثار فردی و اجتماعی، تاثیراخلاق فردی بر اخلاق اجتماعی در سلسله نشست های شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گرفته است و مفهوم آن به سمت رعایت کردن اخلاق در جامعه سوق یافته، تا توجه به شاخص های اخلاق فردی اولویت فرهنگ عمومی جامعه باشد.
وی در خصوص توسعه اخلاق اجتماعی با اشاره با اینکه این حرکت اجتناب‌ناپذیر است و قطار آن از حرکت باز نمی‌ایستد گفت: طی دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی توسعه به معنای رشد اقتصادی تلقی می‌شد و در ایران نیز با همین شیوه آغاز و همواره از سوی کارشناسان ومتفکران این نگرانی وجود داشت که ادامه این روند بی‌شک با بحرانهایی همراه خواهد شد.
دبیرشورای فرهنگ عمومی فارس در پایان اخلاق اجتماعی را از مهم ترین موضوعاتی دانست که ارتباط آدمیان را با خود، با جامعه و تاریخ مطرح می سازد و در این مسیر است یک تمدن ساخته خواهد شد، نه یک فرد، چون اجتماع انسانی می باشد که پیوسته تاریخ را ساخته و به جلو برده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز