بازگشت فاتحان قله آمادابلام هیمالیا به شیراز/صعود درمدت ۶۰ ساعت

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۲۰:۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۷۸۱۸۳
بازگشت فاتحان قله آمادابلام هیمالیا به شیراز/صعود درمدت ۶۰ ساعت
آرمان شهپری و میلاد کشاورزی کوهنوردان توانمند استان فارس که توانستند در مدت 60ساعت به قله آمادابلام هیمالیا با ارتفاع 6 هزارو 856 متری(عروس کوههای هیمالیا) واقع در کشور نپال صعود کنند در میان استقبال همنوردان و خانواده های خود به شیراز بازگشتند.
به گزارش خبرنگار برنا از فارس، کوهنوردان استان فارس با صعود سریع خود به قله آمادابلام توانستند رکورد سریع ترین صعود به این قله(صعودسرعتی) را به نام خود ثبت کنند که پس از تایید نهایی توسط کشور نپال تایید ارسال می شود.
میلاد کشاورزی و آرمان شهپری هنگام بازگشت از قله درکنار دیواره یلوبال، کوهنوردی از کشور کره جنوبی که دچار حادثه شده بود را نجات دادند و تا بیست کمپ این همنورد را حمل کردند.
میلاد کشاورزی کوهنورد جوان استان فارس درخصوص صعود خود گفت: برای صعود موفقیت آمیز به آمادابلام از یکسال پیش تمرینات خود را آغاز کردیم و به صورت جدی بروی قله های دماوند و دنا کارهای فنی و سنگنوردی انجام دادیم.
وی با تاکید براینکه این سفر با هزینه های شخصی انجام شده، عنوان کرد: 15روز پیش سفر خود را آغاز کردیم و پیش بینی می کردیم 25روز صعود به طول بیانجامد که خوشبختانه در کمترین زمان ممکن توانستیم قله را فتح کنیم.
کشاورزی یادآور شد: این صعود، یک صعود تکنیکال با درجه سختی برف و سنگ بود و در  زمان صعود سرعت باد در قله ۷۵کیلومتر بر ساعت بود.
وی از مسئولان استان درخواست کرد از هیمالیانوردان فارس حمایت مالی کنند تا این ورزشکاران بتوانند به قله های هشت هزار متری جهان صعود و نام فارس را در دنیا پرآوازه تر کنند.
آرمان شهپری دیگر کوهنورد صعود کننده به قله آمادابلام نیز گفت: با لطف خداوند و با تلاشی مجدانه توانستیم صعود صورتی(سریع ترین صعود به قله) را در مدت 60 ساعت(سه روز)به نام ایران ثبت کنیم که پس انجام مراحل اداری این موفقیت رسما از طرف کشور نپال تایید می شود.
وی با تاکید براینکه این سفر برای هریک از کوهنوردان 15 میلیون تومان هزینه داشته است ،افزود: قله  آمادبلام را با طی کردن دو  بیس کمپ صعود کردیم و پس از رسیدن به قله و احتزار پرچم پرافتخار ایران ، راه بازگشت را پیس گرفتیم که درمسیر توانستیم به کوهنوردی از کشور کره جنوبی که دچار حادثه شده بود نیز کمک کنیم.
شهپری خاطر نشان کرد:استان فارس دارای هیمالیانوردان توانمندی است که می توانند فاتح قله های هشت هزار متری شوند اما برای صعود نیاز به حمایت مالی دارند که امید است با همکاری مسئولان و جذب اسپانسرهای مالی شاهد کسب این موفقیت توسط ورزشکاران فارس باشیم.
 محمود رحامیان دبیر هیات کوهنوردی فارس نیز دراین مراسم ضمن تبریک صعود هیمالیانوردان فارس به قله آمادابلام ، بیان کرد: کوهنوردان فارس بسیار توانمند هستند و با همت و تلاش خودشان تاکنون توانسته اند قله های فراوانی را درسطح جهان فتح کنند.
وی ابرازداشت: هزینه ورزش کوهنوردی به خصوص صعود به هیمالیا بسیار سنگین است و کوهنوردان برای موفقیت دراین زمینه نیاز به حمایت مالی دارند تا بتوانند به قله های هشت هزار متری نیز صعود کنند.
نظر شما