فرماندار ویژه لارستان:

مشکلات شهرستان لارستان باید به صورت اساسی رفع شود

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۹:۰۷:۰۳
کد خبر: ۴۷۸۹۸۳
مشکلات شهرستان لارستان باید به  صورت اساسی رفع شود
فرماندار ویژه لارستان گفت: مشکلات شهرستان لارستان باید به صورت اساسی رفع شود
به گزارش خبرنگار برنا از لارستان ،جلیل حسنی  اظهار داشت: لارستان وسیع ترین شهرستان استان فارساست که دارای ۶ بخش، ۸ شهر، ۲۵۶ روستا، جمعیتی بالغ بر ۲۲۶ هزار جمعیت و مساحتی بیش از ۱۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر است.
وی با بیان اینکه از شرقی ترین تا غربی ترین شهرستان لارستان بیش از ۴۰۰ کیلومتر و از شمالی ترین تا جنوبی ترین آن ۳۸۰ کیلومتر طول دارد، افزود: با توجه به وسعت زیاد شهرستان لارستان و مسافت طولانی با مرکز استان فارس ،در اختصاص بودجه و تفویض اختیار به مدیران این شهرستان از تلف شدن وقت و هزینه بر دولت و مردم کاسته می شود.
فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه علی رغم آنکه این شهرستان در استانی برخوردار واقع شده است؛اما دارایروستاهای بسیار محروم است، تصریح کرد: برخلاف پتانسیل ها وظرفیت های مهم در شهرستان لارستان، متأسفانه همچنان محرومیت در این شهرستان دیده می شود.
حسنی با بیان اینکه در شهرستان لارستان ۱۴ مرکز آموزش عالیبا ۱۲ هزار دانشجو فعالیت دارند، ادامه داد: فعالیت دو حوزه علمیه و ۵ مدرسه دینی همچنان ظرفیت شهرستان لارستان برای گسترش فضای آموزشی وجود دارد.
وی با ابراز امیدواری برای تحقق مصوبات مربوط به شهرستان لارستان به مرحله عملیاتی، خاطر نشان کرد: از استاندار فارس تقاضای اختصاص اعتبار مناسب برای محورهای ملی شیراز –جهرم – لارستان – بندرعباس، لارستان – بستک و لارستان – لامرد راکرد.
فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه دانشکده علوم پزشکی لارستان با توجهبه دانشکده ها و بیمارستانهای زیرمجموعه و همچنین سرمایهگذاری خیرین و بخش خصوصی در بحث بهداشتی و درمانی ظرفیت ارتقاء به دانشگاه را دارد، تصریح کرد: در سالهای اخیر،تعداد متخصصین به ۳۰ نفر افزایش یافته و امید می رود از آذرماه سال جاری ۳۵ متخصص پزشکی به جمع آنها اضافه شود.
حسنی با تأکید بر اینکه ارتقاء دانشکده علوم پزشکی لارستان، این شهرستان را به قطب سلامت برای مردم جنوب کشور تبدیل میکند، یادآور شد: حتی این مهم می تواند باعث جذب توریسم وارزآوری به کشور شود.
وی با ابراز تأسف از عدم نتیجه در پیگیری برایبازسازی اثر باارزش و تاریخی قلعه اژدهاپیکر واقع در شهر لار،گفت: با توجه با سابقه تاریخی درخشان و آثار تاریخی متعدد درلارستان مستلزم حمایت و ساماندهی و بهره برداری بیشتر است.
فرماندار ویژه لارستان با تأکید بر اینکه شهرستان لارستان می بایست از یک شهر بین راهی خارج شود و با بازسازی مناسب ابنیه های تاریخی و ایجادمراکز توریستی در آن می توان با توجه به پتانسیل ها موجود به جذب توریست اقدام کرد، افزود: وجود بازار قیصریه، باغ نشاط،حمام و مجموعه های تاریخی می توان به جذب مسافر و توریست مبادرت ورزید.
حسنی بار دیگر با تکرار درخواست بازسازی و ساماندهی قلعه اژدها پیکر و تخصیص اعتبار به آن، تصریح کرد: امید می رود باتخصیص اعتبار لازم از تخریب این اثر با ارزش جلوگیری کرد.
وی با یادآوری واقعه خنثی شده تروریستی در تاسوعا وعاشورای حسینی سال جاری شهر لار، خواستار تقویت بنیه امنیتی شهرستان لارستان شد و افزود: باید با تقویت نیروهای نظامی به تجهیزات سخت افزاری نظامی و امنیتی مبادرت کرد.
فرماندار ویژه لارستان همچنین خواستار استقرار پلیس مهاجرت در جهت تسهیل در صدور روادید در این شهرستان شد و ادامه داد: ایجاد کلانتری در شهر خور که به نوعی ورودی لارستان از سمت شهرستان بستک است نیز ضروری به نظر می رسد.
حسنی خواهان ایجاد روشنایی در ورودی شهر لار شد وتصریح کرد: برای ساماندهی افاغنه در سطح شهرستان لارستان نیاز به حمایتمالی و نیروی انسانی است و با وجود آنکه این شهرستان حتی باوجود مرزی نبودن در طول یک هفته بیش از ۷۰۰ اتباع بیگانه که بصورت قاچاق وارد لارستان شده بودند، توسط نیروهای بسیج وانتظامی دستگیر شدند.
معاون استاندار فارس گفت:به جرات می توان گفت که در برخی از موارد همچون کشف قاچاق مواد مخدر و قاچاق اتباع بیگانه حتیدر برخی موارد از بعضی نقاط مرزی کشور بیشتر است.
وی  در ادامه سخنانش از اعضاء شورای تأمین شهرستان، امامجمعه، نماینده مردم در مجلس، بیت آیت اللهی(ره) و مردم لارستانو غیره برای اقدام مناسب و جلوگیری از نفوذ دشمن و ایجادآرامش در منطقه ، تقدیر و تشکر کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز