تشکلهای زیست محیطی فارس ،چالش های محیط زیست استان را گفتند/مسئولان رسیدگی کنند

۱۳۹۵/۰۸/۲۱ - ۰۷:۴۹:۲۰
کد خبر: ۴۸۱۰۵۶
تشکلهای زیست محیطی فارس ،چالش های محیط زیست استان را گفتند/مسئولان رسیدگی کنند
تشکلهای زیست محیطی فارس در دیدار با معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور ،چالش های محیط زیست استان را گفتند و امید است مسئولان با شنیدن معضلات و مشکلات به آنها رسیدگی کنند.
به گزارش خبرنگار برنا از فارس، نشست تشکلهای زیستی ، دانشگاهیان ، مسولین و استاندار در تالار خوارزمی شهر شیراز با حضور ابتکارمعاون رئیس جمهور وافشانی استاندار فارس برگزارشد.
دراین نشست دو نماینده از طرف تشکلها مسائل و چالشهای زیستی  اولویت دار استان را پس از بررسی و تبادل نظر در حضور خانم ابتکار مطرح کردند که مخالفت صریح و قاطع تشکلها براساس اصول علمی و رعایت حد اقل های زیستی جهت توقف هر گونه توسعه ای در پالایشگاه  شیراز، مخالفت در ادامه کار سد تنگ سرخ ، اولویت پیگیری احیاء بختگان و رسیدگی به تالابهای فارس،توقف معدنکاوی در حاشیه منطقه حفاظت شده بهرام گور و ارتفاعات کوه قلات از مهم ترین موضوع های و خواسته های مطرح شده بود.                  
در این نشست تشکلها به عدم توجه مسئولین به مشکلات اب ، صدور مجوزهای چاه و سد سازی ، مخالفت با صدور پروانه شکار و صید اعتراض جدی داشتند و این موارد را با رئیس سازمان محیط زیست کشور مطرح کردند.
رئیس سازمان محیط زیست دراین دیدار ضمن تشکر از مطالبه گری تشکلها و حس مسولیت آنها در مورد فعالیتها و جلسات یک روزه راجع به نشست با موضوع احیاء بختگان ، پیگیری جهت تالابهای کشور و فارس صحبت کرد.           
معصومه ابتکار با ابراز خرسندی از احیاء تالاب بین المللی کمجان توسط مردم واحیاء چند تالاب دیگر در نقاط مختلف کشور مشازکت فعال مردم رادر مسایل زیستی مطرح کرد و گفت:    ازادی بیان و انتقاد از مسئولین ، مطرح شدن مشکلات و خواسته ها توسط تشکل ها  به راحتی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است و نباید سازمان های مردم نهاد  بعد مورد باز خواست قرار گیرند .
وی همچنین از  مصرف بیش از اندازه آب در کشاورزی که خسارات زیادی را در پی داشته ابراز نگرانی کرد و خواستار توجه جدی به این موضوع شد.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز