مدیرکل اموزش و پرورش فارس خبر داد:

آغاز طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در مدارس فارس

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۱۱:۲۹:۴۰
کد خبر: ۴۸۲۴۲۲
آغاز طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در مدارس فارس
مدیرکل اموزش و پرورش فارس از آغاز طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در مدارس فارس خبرداد.
به گزارش خبرنگار برنا ازفارس، حمیدرضا آذری گفت: دانش آموزان با شرکت در زندگی گروهی ، کسب مهارت های ارتباطی لازم و حضور در فعالیت های تیمی می توانند نسبت به آسیب های اجتماعی آگاهی پیدا کنند.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح ، حضور  و مشارکت دانش آموزان در کار های گروهی است که می تواند  زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم می نماید.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه  انسان موجودی اجتماعی است گفت: شکل گیری شخصیت  و زندگی  انسان  و جامعه پذیر شدن او با حضور در اجتماع انسانی انجام می شود .
آذری عنوان کرد: عالیترین مرحله جامعه پذیری ، فرهنگ پذیر کردن کودکان برای آشنایی آنها  با  هنجارها و قوانین  و علاقمندی به آن است.
وی گفت: در مرحله اول خانواده بیشترین نقش را در جامعه پذیر کردن  دانش آموزان دارد و اگر در جامعه ای خانواده آموزش های لازم را دریافت کرده و مهارت لازم را برای جامعه پذیر کردن کودکان کسب نماید ، می توان به آینده آن جامعه امیدوار بود.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود:  پس از خانواده فرایند جامعه پذیری کودکان در مدرسه ادامه می یابد  و هر اندازه  خانواده و مدرسه هماهنگی بیشتری داشته باشند ، فرایند جامعه پذیری با سهولت بیشتری انجام می شود.
آذری با اشاره به آغاز  طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در مدارس فارس گفت: در قالب این طرح دانش آموزان می توانند ضمن شرکت در زندگی گروهی ، مهارت های ارتباطی لازم را کسب نموده و با  حضور در فعالیت های تیمی ، نسبت به  آسیب های اجتماعی  آگاهی پیدا کنند.
وی احساس مسئولیت  و مشارکت جویی را از ویژگی های دانش آموزان در سنین نوجوانی عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح در دوره  متوسطه اول  که دانش آموزان در سنین بین 13  تا  15 سال  قرار دارند ،انتخاب بسیار  مناسبی است ، چرا که با اجرای مناسب این طرح ، می توان آسیب های اجتماعی را کاهش داد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز