فرماندهی انتظامی فارس:

کشف محموله های کالای قاچاق میلیاردی در فارس

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۷:۴۳:۴۳
کد خبر: ۴۸۳۱۳۱
کشف محموله های کالای قاچاق میلیاردی در فارس
فرمانده انتظامی استان از کشف مقادیری کالای قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 892 میلیون و 600 هزار ریال از 13 دستگاه خودرو، دوباب مغازه و سه انبار در 9 شهرستان فارس طی 24 ساعت گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سردار "محمدعلی گودرزی"اظهارداشت: به منظور مقابله با قاچاقچیان کالا و افراد سود جو، ماموران انتظامی شهرستان های شیراز، آباده، فیروزآباد، جهرم، ارسنجان، کوار، فراشبند، گراش و کازرون طی 24 ساعت گذشته با اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، 13 خودرو حامل کالای قاچاق را شناسایی، توقیف و در بازرسی از این خودرو ها و نیز دوباب مغازه و سه انبار، مقادیری کالای قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 892 میلیون و 600 هزار ریال کشف کردند.
وی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان آباده یک دستگاه اتوبوس، دو دستگاه وانت پراید ویک دستگاه وانت نیسان حامل کالای قاچاق را متوقف و از آنها ۵۴ ثوب انواع کاپشن زنانه، ۷۷ قطعه خودرو، ۳۰۰ کیلوگرم تخمه، ۵۰۰ کیلوگرم جوش شیرین، ۲۰۰ کیلوگرم خوراک طیور، ۹۸۰ عدد دستکش، ۳ دستگاه تلویزیون، ۳۲ عدد چراغ خواب و ۲۶۲۸ عدد استکان خارجی قاچاق به ارزش 800 میلیون ریال کشف شد.
فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد نیز از یک دستگاه کامیون کمپرسی، یک دستگاه خودرو پراید و یک دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق ۸ تن برنج، یک هزار و 104 عدد انواع نوشیدنی و۳۶۰ عدد لامپ به ارزش 560 میلیون ریال کشف و در این رابطه سه نفر را دستگیر کردند.
سردار گودرزی افزود: ماموران انتظامی شهرستان ارسنجان نیز از یک دستگاه کامیون ایسوزو 4 تن خارجی قاچاق به ارزش 200 میلیون ریال کشف و راننده این خودرو را دستگیر کردند.
وی بیان کرد: در جهرم نیز ماموران انتظامی آن شهرستان در بازرسی از دو باب مغازه کفش فروشی 2 هزار و 815 عدد کفش خارجی بدون مجوز قانونی و گمرکی به ارزش  400  میلیون ریال کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان فارس اضافه کرد: ماموران انتظامی شهرستان کوار نیز از یک دستگاه کامیون 4 تن و ۹۰۰ کیلوگرم بلوط خارجی به ارزش 750 میلیون ریال کشف و راننده خودرو را دستگیر کردند.
سردار گودرزی افزود: در شهرستان فراشبند نیز ماموران هنگام کنترل خودروهای عبوری در جاده جم به سمت فیروزآباد از یک دستگاه کامیون فوتون 4 تن برنج خارجی قاچاق به ارزش تقریبی 150 میلیون ریال کشف و راننده خودرو را دستگیر کردند.
وی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان گراش پس از شناسایی و متوقف کردن یک دستگاه خودرو سمند حامل کالای قاچاق، در بازرسی از آن تعدادی ظروف آشپزخانه به ارزش 30 میلیون ریال کشف و راننده را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان فارس افزود: ماموران انتظامی شهرستان شیراز مستقر در پاسگاه دارنگون نیز  در ایست بازرسی مقطعی از یک دستگاه خودرو وانت نیسان، پژو ۴۰۵ و وانت پیکان حامل کالی قاچاق، ۳۶۰ کیلوگرم ذغال، 768 قوطی نوشیدنی، ۴۲ قوطی چای، 2 هزار و 40 بسته نسکافه، 6 هزار و ۴۸۰ بسته ژله، ۲۴۰ شیشه ویتامین سی، ۵۲۸ بسته بیسکویت، یک دستگاه یخچال فریزر، یک دستگاه جاروبرقی، یک دستگاه آسیاب برقی، یک دستگاه آبمیوه گیری،یک دستگاه چرخ گوشت به ارزش 66 میلیون 600 هزار ریال کشف، و در این رابطه سه نفر را دستگیر کردند.
سردار گودرزی گفت: ماموران انتظامی شهرستان کازرون در بازرسی از سه باب انبار در اطراف آن شهرستان 2 تن و ۳۵۰ کیلوگرم شکر، یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم لیمو عمانی و 2 هزار عدد باطری موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۹۳۶ میلیون ریال کشف کردند.
 
نظر شما