گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در دانشگاه شیراز

۱۳۹۵/۰۸/۲۶ - ۱۸:۵۰:۲۰
کد خبر: ۴۸۳۵۴۸
گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در دانشگاه شیراز
مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان و کتابداران کتابخانه های دانشگاه شیراز در تالار حکمت برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، در این مراسم از روسای پیشین کتابخانه مرکزی، روسای فعلی کتابخانه های دانشگاه ،‌ کتابداران نمونه ، برگزیدگان انجمن کتابداران شاخه استان فارس و دانشجویان فعال انجمن علم اطلاعات و دانش شناسی تقدیر به عمل آمد.
دکتر جواد عباس پور ، رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز در ابتدای این مراسم ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی ، از تلاش فعالان این عرصه قدردانی کرد.
دکتر احمد عریان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز هم گفت: با توسعه فضای مجازی، فرهنگ کتابخوانی دچار یک تحول شده است و ضروری است که به راهکارهای جدید بیاندیشیم.
وی ، با تاکید بر بهره گیری از نرم افزارها و شبکه های اطلاعاتی اظهار داشت: تا دو سال پیش و به دلیل مشکلات مالی، پایگاه های اطلاعاتی دانشگاه قطع بود ؛‌ ولی خوشبختانه در دو سال اخیر با هزینه ی سالانه حدود 2 میلیارد تومان، دانشگاهیان دانشگاه شیراز به این پایگاه ها دسترسی دارند.
دکتر عریان خاطر نشان کرد : در دانشگاه های بزرگ دنیا چند مورد است که 24 ساعته در اختیار دانشجویان و پژوهشگران قرار دارد که از جمله آنها می توان به امکان استفاده 24 ساعته از آزمایشگاه های جامع، اینترنت پرسرعت و کتابخانه هاست.
وی ادامه داد : ضروری است که روسای کتابخانه ها تمهیداتی بیاندیشند که این امکان برای دانشجویان دانشگاه شیراز نیز فراهم شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز گفت: علیرغم محدودیت های مالی ، ‌سالی حدود یک میلیارد تومان کتاب برای کتابخانه های دانشگاه شیراز خریداری می شود.
دکتر عریان افزود: باید در شرایط فعلی به فکر درآمدزایی کتابخانه ها باشیم ، ‌تا بشود آنها را بهتر اداره کرد و خدمات مناسبی به دانشگاهیان و عموم علاقه مندان ارائه گردد.
وی، با تاکید ایجاد شرایطی برای استفاده افراد بیشتر از کتاب های موجود در دانشگاه شیراز بیان داشت: می شود در قالب قراردادهای مشخص این امکان را فراهم ساخت که فرهنگیان و سایر دانشگاهیان استان فارس هم از خدمات کتابخانه های دانشگاه شیراز بهره ببرند.
پروفسور جعفر مهراد، رئیس بخش علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز و موسس ISC هم در مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در دانشگاه شیراز با اشاره به آمار کتابخانه ها و تعداد کتاب های موجود در آنها در برخی دانشگاه های مطرح جهان ،‌ بر ضرورت تخصیص اعتبارات کافی برای تجهیز و به روز رسانی کتابخانه های دانشگاه شیراز تاکید کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز