نمایشگاه غیر مجاز مبل و لوستر در شیراز پلمپ شد

۱۳۹۵/۰۸/۲۸ - ۱۸:۴۴:۲۷
کد خبر: ۴۸۴۰۸۹
نمایشگاه غیر مجاز مبل و لوستر در شیراز پلمپ شد
با شکایت فروشندگان مبل و لوازم منزل، اتحادیه درودگران و مبلسازان، سازمان صنعت معدن و تجارت، اتاق اصناف و شرکت نمایشگاههای بین المللی استان فارس نمایشگاه غیر قانونی مبل و لوستر که در ورزشگاه بعثت برگزار شده بود، توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی استان فارس پلمپ شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، در سال گذشته بود که مدیر عامل شرکت بین المللی نمایشگاههای استان فارس از ایجاد نمایشگاههایی در شیراز خبر داد که بدون مجوز و فاقد استانداردهای لازم برگزار می شود و از آن تریبون خواستار برخورد با مجریان آن ها شد.
در اینگونه نمایشگاهها افرادی به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه، اماکنی را که بیتوته و قابل استفاده نیست، اجاره و با ایجاد نمایشگاه های کاذب و بی مجوز غرفه هایی را با مبالغ هنگفت در اختیار فروشندگانی که اغلب فاقد پروانه کسب هستند، قرار می دهند و پس از آن نه مجری و نه فروشنده پاسخگوی مشتریان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه ها نیستند. 
نماینده اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان شیراز در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: مردم وقتی از نمایشگاهی خرید می کنند آن صنف فروشنده را به چشم اتحادیه و نمایشگاه می دانند، بنابر این ما وظیفه می دانیم که اجازه ندهیم به اعتماد مردم خدشه وارد شود. 
وی افزود: در موارد بسیاری کارشناس اتحادیه اجناس درون این نمایشگاهها را بررسی کرده و ارزش آن را زیر 50 درصد قیمت فروخته شده براورد کرده است. 
نمایشگاه غیر مجاز مبل و لوستر در شیراز پلمپ شد
نماینده صنف مبل فروشان شیراز نیز گفت: این افراد ادعا می کنند مجوز دارند اما همه استعلام ها انجام شده و مشخص می شود که هیچ مدرک و مجوزی ندارند. 
وی با بیان اینکه پیش از این نیز دو نمایشگاه دیگر در سطح شیراز برگزار شد و  اعتراض صنف را به دنبال داشت، افزود: با حکم دادستان شیراز هر نمایشگاهی که در شهر دایر می شود اگر نتواند ظرف 48 ساعت، مجوز خود را ارائه دهد، غیر مجاز شناخته و پلمپ خواهد شد.
نمایشگاه غیر مجاز مبل و لوستر در شیراز پلمپ شد
نماینده شرکت نمایشگاههای بین المللی استان فارس نیز در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد: کسانی که اقدام به برگزاری چنین نمایشگاههایی می کنند، با این عنوان که ارائه خدمات به قشر خاصی مدنظرشان است با نهادهای مختلف وارد مذاکره می شوند و با سو استفاده از عناوین آن ها، اقدام به برگزاری نمایشگاه و فروش اجناس خود می کنند. 
وی افزود: متاسفانه این نمایشگاه هم از نظر کیفی و هم از نظر استاندارد نمایشگاهی در شان شهر شیراز نیستند از سویی دیگر نه مجری آن ها و نه غرفه داران صلاحیت برگزاری نمایشگاه ندارند.
نمایشگاه غیر مجاز مبل و لوستر در شیراز پلمپ شد
فروشندگان اصناف مبل و لوستر نیز که برای اطمینان از پلمپ شدن این نمایشگاه در محل حاضر شده بودند، در گفتگو با خبرنگاران از رکود در بازار شیراز و ایجاد مانع در کسب و کار به دلیل ایجاد چنین نمایشگاههایی سخن گفتند و  از مراجع قضایی خواستار برخورد جدی با مجریان این نمایشگاهها شدند.
نمایشگاه غیر مجاز مبل و لوستر در شیراز پلمپ شد

 

نظر شما