رئیس کل دادگستری استان فارس:

با ایجاد کنندگان ذهنیت منفی نسبت به دستگاه قضایی برخورد قانونی می شود

۱۳۹۵/۰۸/۲۹ - ۰۷:۵۶:۰۴
کد خبر: ۴۸۴۱۴۲
با ایجاد کنندگان ذهنیت منفی نسبت به دستگاه قضایی برخورد قانونی می شود
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: اگر کسی بخواهد با شایعه سازی و تخریب، مقام قضایی را زیر سئوال ببرد و با فضاسازی سعی در ایجاد ذهنیت منفی نسبت به دستگاه قضایی در مردم داشته باشد، قطعاً رصد و برخورد قاطع و قانونی صورت می گیرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، علی القاصی اظهارداشت: انتظار مردم از دستگاه قضایی این است که پرونده ها ی قضایی در کوتاه ترین زمان ممکن  رسیدگی و به نتیجه برسد که باید در این خصوص با  مدیریت صحیح وتدابیر ویژه زمینه کاهش اطاله دادرسی را فراهم نمائیم.
وی با بیان این که دادگستری استان فارس در دو سال گذشته رتبه برتر را در مجموعه اداری در سطح قوه قضائیه کسب کرده است، افزود: در راستای هدایت مجموعه دستگاه قضایی به سمت دادرسی الکترونیکی و استفاده از سیستم مدیرت پرونده های قضایی (سمپ) و نظارت سیستمی بر فرآیند رسیدگی ها در سال گذشته تلاش های گسترده ای از سوی قضات و کارکنان صورت گرفت که موجب ارتقاء عملکرد قضایی و اداری دادگستری فارس گردیده است.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با تاکید بر اینکه قاضی در مقام تصمیم گیری مستقل است و فضاسازی تاثیری در حکم صادره نخواهد داشت، اظهار داشت: اگر کسی بخواهد با شایعه سازی و تخریب؛ مقام قضایی را زیر سئوال ببرد و با فضاسازی سعی در ایجاد ذهنیت منفی نسبت به دستگاه  قضایی در مردم داشته باشد، قطعا رصد و به جدّ برخورد قاطع و قانونی  صورت می گیرد.
رئیس کل دادگستری فارس در جمع قضات و کارمندان شهرستان های آباده و خرم بید تصریح کرد: از تصمیمات قانونی و قاطع همکاران در مجموعه قضایی حمایت می کنیم.
القاصی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی که در استان فارس به صورت پایلوت اجرا گردید؛ گفت: براساس آیین دادرسی کیفری و ماده ۱۷۵ این قانون، امکان استفاده از سامانه های رایانه ای و مخابراتی از قبیل دورنگار،نمابر،پست الکترونیکی، ارتباطات تصویری و صوتی برای طرح شکایت و دعوی، ارجاع پرونده،احضار متهم،ارجاع اوراق قضایی و نیابت قضایی با رعایت اصول قضایی بلامانع است.
وی در ادامه افزود : راه اندازی این سامانه حرکتی پویا و قدمی رو به جلو در نظام دادرسی الکترونیک است در صورتی که پیش از تصویب این قانون، ابلاغ و اطلاع رسانی پیرامون پرونده های قضایی از طریق مأمور ابلاغ صورت می گرفت.
نماینده عالی قوه قضائیه همچنین با اشاره به ویژگی های مثبت این طرح گفت: دسترسی آسان، کاهش هزینه ها و تسریع در رسیدگی ها از جمله فواید این طرح است که افراد می توانند با مراجعه به یکی از دفاتر پنج گانه خدمات الکترونیک قضایی یا واحدهای قضایی سراسر کشور نسبت به ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک اقدام کنند.
رئیس کل دادگستری استان فارس در سفر به حوزه های قضایی شمال استان ضمن بررسی آخرین وضعیت ارائه خدمات قضایی و رسیدگی به پرونده ها ، فضای فیزیکی و امکانات سخت افزاری و ملزومات  مجموعه قضایی شهرستان های آباده و خرم بید را مورد بررسی و در راستای بهبود شرایط و تامین ملزومات دستوراتی صادر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز