مدیر کل آموزش و پرورش فارس :

شور و نشاط خلاقانه لازم کار در حوزه ابتدایی است

۱۳۹۵/۰۹/۰۱ - ۱۰:۵۶:۱۶
کد خبر: ۴۸۴۸۲۹
شور و نشاط خلاقانه لازم کار در حوزه ابتدایی است
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: باید تلاش کنیم تا در مدارس ابتدایی شور و نشاط ایجاد کنیم که لازمه آن انجام کار خلاقانه برای بهره گیری از امکانات موجود و پیشبرد اهداف است
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، حمید رضا آذری در جمع کارکنان حوزه معاونت آموزش  ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت:بخش قابل توجهی از  دانش آموزان  استان را دانش آموزان مقطع ابتدایی تشکیل می دهند  و با وجود  برنامه های  مختلف آموزشی و پرورشی ، این حوزه یکی از حوزه های پر مشغله و سخت از نظر کاری در آموزش و پرورش است .
وی با اشاره به وضعیت آموزش ابتدایی در سال های اخیر گفت: باید تلاش کنیم تا در مدارس ابتدایی شور  و نشاط ایجاد کنیم که لازمه آن انجام کار  خلاقانه برای  بهره گیری  از امکانات موجود و  پیشبرد اهداف است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس مشکلات موجود در آموزش و پرورش را ناشی از وضعیت نیروی انسانی ، بویژه در مقطع ابتدایی دانست و افزود: منابع انسانی اولین و موثرترین عنصر در بهبود کیفیت آموزش است که در کنار ساختار حاکم بر حوزه کاری  و محتوای آموزشی، نقش اصلی را در بهبود فرایند آموزش بر عهده دارد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست ،با اشاره به فعالیت های حوزه کاری خود در سال گذشته گفت: رویکرد آموزش ابتدایی در سال های اخیر ، پرداختن به فعالیت های خلاقانه در مسیر دستیابی به اهداف آموزش ابتدایی بوده  که منجر به ایجاد طرح های نو در این حوزه شده است.
علی عسکر جمشیدی برنامه ریزی برای نهادینه کردن ارزشیابی توصیفی دانش آموزان در مقطع اتبدایی را یکی از این طرح ها عنوان کرد و افزود: در همین راستا ، در سال جاری دوره آموزشی توجیهی  3 روزه ای برای مدرسان میانی استان و با حضور نظریه پردازان و مولفین این طرح برگزار شد .
ارتقاء و بهبود کیفیت آموزش قرآن در پایه سوم ابتدایی  ، بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات مدارس غیر دولتی در حوزه ابتدایی ،تولید محتوای آموزشی برای کودکان پیش دبستانی 4 ساله  برای اولین بار ، تشکیل کلاسهای دو زبانه در مناطق محروم و عشایری  برای اولین بار  و تولید و توزیع کتاب رایگان برای این گروه از دانش آموزان از دیگر برنامه های اجرا  شده در سال جاری در حوزه آموزش ابتدایی می باشد که جمشیدی به آن ها اشاره کرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: برگزاری دوره آموزشی ویژه معاونین آموزش ابتدایی سراسر استان با هدف  بررسی و رسیدگی به مشکلات دانش آموزان با نیازهای ویژه از دیگر فعالیت های حوزه معاونت آموزش ابتدایی استان در  سال گذشته بوده که یکی از نتایج آن ایجاد زمنیه حضور این گروه از دانش آموزان در جشنواره جابر می باشد.
وی همچینن با اشاره به اجرای طرح راهبران آموزشی مقطع ابتدایی در استان  گفت: در سال جاری از  600  تن از همکاران فرهنگی در این زمینه مصاحبه بعمل آمد که در پایان 160 نفر از آنها به عنوان راهبران آموزش ابتدایی استان انتخاب و پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم برای کمک به روند آموزش در مدارس ابتدایی ، به شهرستان ها و مناطق اعزام شده اند که از این تعداد 24 سهمیه  به آموزش و پرورش عشایر استان  اختصاص یافت .
جمشیدی در ادامه گفت: به منظور تبیین برنامه های حوزه معاونت آموزش ابتدایی در سال جاری ، جلسات هم اندیشی  به صورت قطبی  و با حضور معاونین آموزش ابتدایی سراسر استان در چهار شهرستان  لار، فسا، مرودشت و ناحیه 1 شیراز برگزار شد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: دوره آموزشی مدرسین میانی  با حضور 300 تن از همکاران شاغل در مقطع ابتدای از دیگر برنامه های اجرا شده در این حوزه می باشد که در این دوره ها 10 تن از مولفین کتب درسی این مقطع به تبیین کتب مختلف  مقطع ابتدایی پرداختند.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی آموزگاران مقطع ابتدایی سراسر استان گفت: با تقسیم استان به  16 قطب ،دروه های آموزشی به صورت کارگاهی و با حضور  بیش از 2 هزار آموزگار در این مقطع  در مدت 45 روز انجام شد که با رفع مشکلات آموزگاران در زمینه  آموزش کتب مختلف، زمینه حضور موثر آنها در کلاس درس را فراهم نموده است.
جمشیدی همچنین گفت: در سال گذشته جشنواره جابر با حضور 80 هزار دانش آموز در سراسر استان برگزار شد که 9 نفر از دانش آموزان  به عنوان نفرات منتخب استان  برای حضور در مرحله کشوری این طرح  انتخب شدند و با نگاه ویژه ای که به مدارس استثنایی در این طرح شد، یکی از نفرات اعزامی به مرحله کشوری نیز از دانش آموزان استثنایی بود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز