اسفناج موثر در پیشگیری از سرطان

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۰۹:۵۵:۳۲
کد خبر: ۴۸۵۶۹۶
اسفناج موثر در پیشگیری از سرطان
مطالعات مختلف نشان داده است، مصرف اسفناج به کاهش استرس اکسیداتیو، بهبود سلامت چشم، پیشگیری از سرطان و تنظیم فشار خون، کمک می کند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، با اشاره به اهمیت اسفناج بر سلامتی، گفت: اسفناج به عنوان پیش ساز ویتامینA، دارای مقادیر بالایی از زیگزانتین و لوتئین است، که می تواند به محافظت از چشم در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید، کمک کند.
"فاطمه صادقی"، افزود: مطالعات نشان داده که مصرف اسفناج با کاهش ریسک ابتلا به سرطان های پروستات و سینه مرتبط است؛ همچنین مصرف اسفناج می تواند در کاهش فشار خون و خطر بیماری های قلبی عروقی موثر باشد.
او با توجه به تمام اثرات سودمند مصرف اسفناج بر سلامتی، آگاهی از این نکته را ضروری دانست و ادامه داد: افرادی که سابقه ابتلا به سنگ های کلیوی دارند، باید از مصرف بالای اسفناج خودداری کنند، زیرا می تواند زمینه ساز ایجاد سنگ های کلیوی اگزالات کلسیمی شود.
صادقی در ادامه، گفت: اسفناج دارای مقادیر بسیار بالای ویتامین Kاست، که در لخته شدن خون نقش دارد، بنابراین در افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین مصرف می کنند، مصرف اسفناج باید محدود باشد
نظر شما