مدیر کل آموزش و پرورش فارس:

هیچ مکتبی مثل مکتب اسلام به تعلیم وتربیت اهمیت نداده است

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۱۳:۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۸۹۵۱۳
هیچ مکتبی مثل مکتب اسلام به تعلیم وتربیت اهمیت نداده است
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت:انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و باید آموزش وپرورش جزء اولویت همه دولت ها باشد.
به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس،حمید رضا آذری در جلسه شورای عالی امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش فارس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون این واجب الهی افزود: رهبر معظم انقلاب می فرمایند: بالاترین معروف ایجاد جامعه اسلامی است. 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:در آموزش و پرورش اگر بخواهیم قدمی برداریم بایستی معلم شایسته تربیت کنیم و هر اتفاق مثبتی باید در کلاس درس بیفتد.
دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان فارس نیز در این جلسه گفت: مهمترین ماموریت در شورای امر به معروف ونهی از منکر آموزش و پرورش بالا بردن آستانه تحمل دانش آموزان است.
سلیمان مهدوی با اشاره به ماده 5 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بیان کرد: روسای دستگاه های اجرایی مسئول ترویج و اجرای امر به معروف ونهی از منکر در دستگاه متبوع بوده و موظفند علاوه بر تشکیل شورا، ساز و کار اجرایی مناسب را بدین منظور طراحی و ایجاد و نتایج اقدامات به عمل آمده را به ستاد استان ارائه نمایند.
وی افزود: یکی از اهداف ستاد امر به معروف ونهی از منکر بالا بردن آستانه تحمل مردم است؛ لذا با تشکیل و راه اندازی شورای امر به معروف ونهی از منکر در بین کارکنان، معلمان ودانش آموزان می توان به این اهداف دست پیدا کرد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به جامعه هدف گسترده آموزش وپرورش در سطح استان فارس می طلبد که شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود و با راه اندازی و تقویت این شوراها در تمامی ادارات شهرستان ها و مدارس استان فارس می توان این واجب الهی را نهادینه و بسیاری از منکرات موجود در جامعه را از بین برد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس عنوان کرد: کار شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش اصلا برخوردی و سلبی نیست؛ این کار وظیفه حراست هاست. 
وی گفت:وظیفه این شوراها فقط انجام امورات ایجابی است و اگر آستانه تحمل دانش آموزان بالا رود خوب و بد را راحت تر می پذیرند و خود به خود اطاعت پذیری از والدین و معلمین به وجود می آید.
وی در ادامه بیان کرد: نباید بحث شورای امر به معروف و نهی از منکر با دیگر شوراها همانند شورای اقامه نماز و شورای فرهنگی ادغام شود و فقط بایستی به امورات امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شود.
وی در پایان تاکید کرد: دبیر شورای عالی امربه معروف آموزش و پرورش فارس بایستی با پیگیری مجدانه ضمن تهیه و تدوین اساس نامه، تشکیل این شوراهای ادارات و مدارس را به ستاد استان ارائه نماید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز